Fortsätt till huvudinnehåll

Episk kväll med avslutande törstsläckare

Eftersom Rikard inte kunde köra i tisdags ville han ut och leka idag istället. Sagt och gjort så var vi sju pers som dök upp vid Hammarbybacken och satte av in mot skogen. Jag körde min fullgungare dagen till ära, något som visade sig vara väldigt kul nerför.Vi valde att dra iväg mot de södra delarna av skogen, de nära Bagis och där jag är hyfsat vilse. Bra med lite mer okända stigar plus att det är alltid kul att lära sig hitta i närområdet.
Rikard flåsar på
Efter att ha irrat omkring lite i Sicklaskiftet brakade vi uppför sten/rotbacken på Babyheads. Det är ju löjligt fuskigt att ha 170mm slag ibland, bara trampa och styra.
Vidare bort mot Våffelstugan där vi vände och körde John Bauer, en klar favorit, tillbaka mot Hammarby. Eftersom vi alltid väljer stig framför grusväg blev det lite våta fötter (där jag satte spången) tillbaks och på slutet när det går nerför är det ju rena rama skrattfesten med 170mm, även fast kedjestyraren inte verkar göra sitt jobb (ska kolla upp om man kan göra något åt det).
Anders på John Bauer
När vi kom upp för backen till Fem Svåra flåsade jag som en gammal alkis men kom snart i balans igen efter att vi råkat köra fel och hamnade på en stig bakom den vanliga som var helt fantastisk. Undrar hur många hundratals stigar det finns i den lilla skogen?
Ja, det är Göran på sin 96'er
Avslutningen på Göteborg med ett par bira satt som en smäck.

Tack alla för en helgrym kväll i skogen.

Kommentarer

När jag börjar på nya jobbet så ska jag försöka hänga med på tisdagarna.
Det där såg riktigt mulligt ut.
/J
Satt och kollade gamla KK-bilder i morse, du har kommit rätt långt i ditt cyklande sedan dess! :)
Mollo, det vore ju skitskoj...

Tobbe, ja det är ju kul att se att man faktiskt blir bättre, både tekniskt och konditionsmässigt även fast man blir äldre. Att man inte började med detta tidigare...
Ni i stan har det alldeles för bra. Såg trevligt ut.

-Skogling

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...