Fortsätt till huvudinnehåll

Ball Torpet

Med ett suveränt väder på morgonen och efter att ha jobbat till 23.00 kvällen innan beslöt jag mig för att ta en lite morgontur.
Mitt ute på landet och ändå så nära storstan, majsigt.
Svängen blev densamma jag alltid (de få ggr jag har hojat racer) tar på ganska exakt 80km.
Även grussträckor är mysiga på racer.
På något sätt känns det ganska uppfostrande att hoja själv, i alla fall för en annan som mer är av karaktären socialcyklist till skillnad från dom som ser fram emot att hoja 600km själv, och det blir faktiskt roligare för varje gång och eftersom man tar vind hela tiden intalar jag mig att det även är bra träning.
0km/h och ringklocka är standard när jag cyklar, det blir lugnare så.
Rapsfälten har blommat ut och man inser varför man har cykelkeps under hjälmen när man kör in i getingar stora som B52'or, sommaren är här nu och det är gott att hoja.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad är det där för trevlig runda?
Förbi Älta, Trollbäcken, Svartbäcken, Årsta Havsbad, Stav, Tungelsta, VH, Jordbro industriområde, Lännavägen, Lissmavägen, Trångsund, Sköndal och sen valfri väg hem.
Anonym sa…
Jag körde typ samma runda idag, själv som vanligt, och bonkade som vanligt....I suck! Till all lycka hade jag coffein gel med mig så det ordnade sig :)

Kan ge dig ett kanonalternativ ute på samma runda, skit i Stav, ta vänster efter Naturbruks gymnasiet och kör efter 73:an (det står Tungelsta 7 km på skylten) Ny väg, fin asfalt och sen när den tar slut får man en jättefin, lätt kuperad,väg till Tungelsta. Hittade den förra (hagel)söndagen och tog den idag igen, kanon alternativ! (sa jag det?)

Då, som idag, så mötte jag 300 Hovet cyklister, hur många är dom igentligen och kör dom både lördag och söndag??

//Axel

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...