Fortsätt till huvudinnehåll

Tisdag med vår i luften

Premiärcykling med kortärmat igår. Till skillnad från den där kvällen i Januari när vi var fyra tappra (korkade) själar på parkeringen och kvicksilvret visade -16° var det säkert en 30 personer som stod och hängde vid parkeringen när jag anslöt.
Tisdagsturerna har verkligen blivit ett signum för stigcyklingen söder om stan/i Hellas, bra jobbat Aron!
Christopher kämpar med en läckande bakdämpare som just kom tillbaks från service. Usch och fy" P" för den undermåliga servicen.

Med så många människor går det bara inte att cykla i en gemensam klunga i skogen så vi delade upp oss i tre grupper, snabba, snabbare och snabbast där jag tog hand om den snabba, Johnny den snabbare och Aron den snabbaste.
Fler heldämpade, och så Magnus som i ensamt majestät körde helstelt och oväxlat.
Min plan var att hinna ut till Area 51 då jag inte har hojat den sedan någon gång i höstas men ganska snart insåg jag att det tempo jag höll inte skulle kunna hålla ihop gruppen. Det tillsammans med lite många mekpauser gjorde att vi istället tog en liten kortare, men lika bra, tur genom Sicklaskiftet, Gröna en bit, Två tornen, snuddade Russian BBQ och sen tillbaks via Traktormakt.
Lite mer mekande. Den där CUBE Stereo går inte av för hackor.
Christopher var som vanligt min "wing mate" och såg till att mina vårystra ben ibland fick hålla tillbaka lite, tackar för det!

Jag tror att Reignen nu börjar bli hyfsat inställd. 36/34 som lättaste räcker i de flesta fall men jag funderar på om jag ska sätta på reglaget för Flight Control så jag kan få ner slaglängden till 120mm fram, det är nästan helt omöjligt att klättra med 160mm fram. Slöade upp rebounden både fram och bak då det studsade lite väl mycket. När jag väl kom hem så justerade jag bottom-resistance skruven 1/4 varv då jag vill ha det plushigt men inte vill bottna. Men jag kommer nog att ha med mig både en 4mm's insexa och gaffelpumpen några turer till. Aron pratade om att Linas kille Steve kanske kunde hjälpa mig, ska kolla med honom om han har lust att ge några bra råd. Den är inte så lätt att få till den där Fox DHX 5.0 Air dämparen.

Summan av kardemumman: Bara man vågar släppa på lite utför är det nästan bara att styra och hålla i sig så arbetar hojen sig över stock och sten. Funderar dock på en CB Joplin eller liknande så man kan få ner sadeln snabbt vid behov.

Kommentarer

Mulligt med vårluft nu när ni har släpat omkring i skogarna hela vintern.
/J
Fikasvettot sa…
Ja, vad är det för korkade människor som cyklar på upptrampade snöstigar i -16?

GravityDropper verkar förresten vara bättre skit än CB Joplin. Jag sneglade på sånt innan jag gjorde Det Rätta och köpte en 29er.
Anonym sa…
Skön ny presentationsbild Johan, från lekparken. I den vinkeln snett bakifrån synns inte kaggen ;)

30 pers en tisdag, dags att starta en förening och söka EU stöd!

//Axel

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!