Fortsätt till huvudinnehåll

Måndagstur söder om stan i ett härligt slaskföre

Nu när fjollvädret äntligen försvann skulle Magnus och jag ut och cykla. Målet var att köra ca 80km oavsett väder och med detta underbara väder kunde det ju bara bli en succé.

Temperaturen låg runt nollan och med denna blötsnö tog jag regnjackan jag köpte till Siljan Runt förra året och som hade hängt oanvänd sen jag köpte den samt mina nya favvobyxor från Pearl Izumi och som är gjorda just för sånt här väder. Riktigt najs att se snön bli till vattendroppar för att sen bara rinna av. Riktiga regnkläder är verkligen guld värda när man väl behöver dom.Benen kändes för en gångs skulle riktigt fräscha så jag bestämde mig för att köra något intervalliknande i varje uppförsbacke, dvs köra för fullt och sen vänta in Magnus, både sittandes och ståendes. Till skillnad från vår förra tur var det hans tur att vara rejält seg i kroppen så när vi kom fram till rondellen där vi antingen skulle svänga vänster (och ner mot Årsta Slott) eller höger mot Vegabaren fick han välja. Två sekunder senare hade vi svängt höger vilket nog var smart idag. Inte så kul att inse att man inte har några krafter kvar när man sitter nere i Tungelsta.

Att vi körde med somriga 35mm's däck var inget man märkte något av då det aldrig hann frysa på, det rullade på ack så lätt denna vårdag.

Lika självklart som det är att kröka ner sig efter varje tur med KBCK är det att fika med LCF, så vi stannade till vid 7/11 på Finn Malmgrens Plan och köpte varsin bulle och drog hem till Magnus och satte på en panna kaffe. En halvtimma senare rullade jag hemåt, dock inte lika varm och gosig.
Snitthastigheten blev inget att skryta med men eftersom jag mosade på allt jag hade uppför och sen väntade in Magnus blev det ändå en bra känsla i benen. Nästa gång kanske det är jag som måste inväntas...

Tack för en superbra tur på härliga vägar och utan att se en endaste annan cyklist på vägarna. Solskenscyklisterna har tagit över stan.

Kommentarer

Velonavia sa…
Shit va snö ni fick där uppe! Här var det lite, lite snöblask som hade smält på em...
magnus sa…
Ja, shit vilken runda! Hade alla förutsättningar att bli hur mullig som helst, riktigt skönt att komma ut oavsett dagsform!
Huvva! Jag hade också stannat inne i det där vädret, nu börjar man bli bortskämd med sol och relativ värme. Satt i T-shirt på trappen och åt macka både lördag och söndag. :)
Anonym sa…
Hej!
Vilken skön blogg du har. Har just börjat med mtb för skojs skull, det är nästan beroendeframkallande.
Tänkte passa på att blanda in det lite i mitt arbetet på reco.se.

Just nu letar jag efter cykelpassionerade människor som gillar att skriva om sitt intresse.

På reko lämnar vanliga människor rekommendationer om vilka företag som är bra och dåliga utefter egna erfarenheter. Vi har även ett forum för alla möjliga frågor.

Snart kommer vi på reko ställa en cykelfråga. Det vore fantastiskt om du ville vara med och svara.

Hej hej Evelina

evelina@reco.se
Erika sa…
Ser jätte kallt ut det där... Brrrr! Ni är galna!
Anonym sa…
Håller med om att det såg kallt ut. Har just avslutat en 100 km runda från Antibes till Menton och sen upp för Col de la Madonne och sen hem igen via Col de Eze och Nice.....+ 25 och strålande sol, jag har brännt mig på knäna :)

Stå i Johan, du kommer bli farlig när väl snön försvinner!

//Axel

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!