Fortsätt till huvudinnehåll

Hilfe bitte!


Vad gör man när motivationen tryter?

För tillfället kräks jag bara jag tänker på att motionera. Å andra sidan är det ju görgott när jag väl kommer ut och går/springer/cyklar men minuterna/timmarna innan består ju mest av ångest....... Ska det vara så?

Har tryck över bröstet med. Vet inte om det är stress eller något annat. Har antagligen samband med att jag inte får bygga en cykel i år. Har varit hos doktorn men där såg allt bra ut såklart.

Skyller på vädret och hoppas att det är snön/kylan/de frusna spåren det beror på men det kan ju vara så att jag bara ska skita i allt som har med motion att göra någon vecka? Funbeat jagar mig med en eldgaffel i baken, har ju som mål att åtminstone röra på mig sju timmar/vecka. Vojne vojne vilka enorma problem jag har jämfört med dom på Haiti eller i Chile.

Jag är nog mest mesig antar jag som gnäller som en liten gnagare....

Köpte mig nya bromsar till min CX idag genom min tyske vän C, alltid nåt. Inget nybygge men lite uppdateringar. Kanske cykeln slutar att vibrera som en leksak från Afrodites Apotek när jag bromsar och gör den inte det fick jag ju åtminstone köpa något.

Fortfarande ingen burgare på Max i år men jag är ju värdelös ändå.

I morgon är det bira med grabbarna på söder, kanske ska supa ner mig, sätta mig i Björns Trädgård och mingla lite med gubbarna?

Kommentarer

Anonym sa…
Allt har sin tid, just nu vill inte din kropp helt enkelt. Ägna dig åt öl och Atle, så småningom kommer lusten. Nästa vecka ska det bli plusgrader, jag är ganska säker på att lusten kommer med värmen.
Låter inget roligt, hoppas du rycker upp dig!
Fredde sa…
Johan! I morgon är vi 20 pers som drar till Falun och cyklar velodrom lördag/söndag, det finns bilplats, sovplats, kursplats och lånecykel om du vill haka på...

Maila eller ring asap i så fall...

/Fredde
Bruse, det kommer säkert att ge sig snart, mest en konstig känsla att man inte vill nåt men ändå har dåligt samvete för att man inte rör på sig så mycket man hade tänkt.

Tobbe, man måste ju ha dalar för att få uppnå topparna :o)

Fredde, superschysst fast denna helg är körd. Måste ju ha lite mer tid på mig med barn och allt. Hoppas dock att läsa om era äventyr inom kort.

Nu ska jag ringa nästa läkare.
Anonym sa…
Känner igen känslan, man känner sig så onyttig, men har ju ingen lust.

Gör det du har lust med nu, tänk inte på det du inte har lust med, så kommer lusten tillbaka.
Ryck upp dig Johan. Det ska vara roligt att cykla. Om du inte känner för det så får hojarna stå tills du är på humör igen. Gör nåt annat under tiden, ruska tupp till exempel. Det brukar pigga upp.
/J
Bra där Johan. Mirja fick bitchslappa mig och nu mår jag bättre. Ska fira med ett par öl inne på söder ikväll. Ruska tupp piggar ju alltid upp, bra tips!!
Tille sa…
Jag lovar att lusten kommer med värmen. Ta det soft tills dess. Ingen idé att förstöra glädjen med cykling genom att tvinga sig själv.
Anonym sa…
Du kanske bara behöver sällskap på dina löparturer (ring isf, vi kan prata cykel hela rundan). Apropå bromsskakningar så ignorera dom så länge bromsen tar, jag brukar använda mina som ringklocka när jag pendlar på crossen / Thomas

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!