Fortsätt till huvudinnehåll

Helgdag är fixardag

Mirja är på scrapmaraton hela helgen så Atle och jag gör saker som endast grabbar gör, käkar bullar, kollar på Wall-E och går på kalas.

Efter kalasandet hämtade mormor upp lillkillen och jag åkte in till Söder och träffade Magnus och drog hem till Göran och provade hans Pressure Suit, kollade in nya lyan och sen var det dags att kuta mot CykelCity som dagen till ära hade öppet till 17.00.

Väl därinne provade jag ut ett par SuperFeet sulor till racerpjucken med förhoppning om att domningarna ska försvinna. Gör dom inte det fick jag iaf bränna lite stålar och inget fel med det.

Christopher hade gjort en liten beställning från Tyskland som jag hoppade på. Alltid bra med lite nya saker var tanken så ett gäng kedjelås, ett par nya cantileverbromsar, vit styrlinda och nya klossar till mina pedaler blev det och igår var det fixarkväll.

Nya bromsar till min CUBE. Jag märker antagligen ingen större skillnad men dom är bra mycket snyggare och det vet ju alla är viktigare än att man kan bromsa med dom. Passade på att sätta på mina Racing Ralph med, nu är vintern puts väck.

Ny styrlinda till racern. Jag vet att vitt är korkat att ha men bara det ser bra ut på de första bilderna är jag nöjd. Jag tackar gudarna för att jag hittade en monteringsvideo på nätet så man slipper hålla på med den där lilla fuskbiten.

Tog bort alla klibbor på racern med och ersatte dom med två mindre. Less is more i vissa fall.Nya klossar. Kommer kännas fantastiskt att inte dra bort skorna från pedalerna när jag står och bryter.
Gula sulor är snabba sulor.

Det tog ju sina timmar men nu är jag klar. Vinylhandskarna som jag köpte på Clas Ohlson är ju guld värda. Bara att kasta och man slipper olja och annat skit på händerna. Nu ska jag ut och ta en promis.

Kommentarer

Anonym sa…
Är du nöjd med räcerskorna R086? Tänkte köpa såna, synd att de inte finns i svart.
Ja, förutom att fötterna domnar efter några timmar så :o) Fast det gjorde dom i mina SIDI med. Annars gillar jag dom skarpt men som sagt så är det ju helt fel färg för dig ;o)
Anonym sa…
Varför domnar fötterna, fel storlek? Jag har ett par skitnsygga svarta i storlek 41. Men efter alla tåproblem mår mina fötter bättre i 42. Så jag håller på och byter alla mina skor...
Vet inte men teorin är att när man blir trött så "kollapsar" fötterna om man inte har en bra sula som tar hand om hela foten inkl hålfoten och hälen. Tydligen jämförs det lite med när man provar ut ett par löparskor på typ löplabbet. Om det stämmer vet jag inte men det var tillräckligt många som hade upplevt skillnad och sen tror jag inte att Fredrich skulle försöka lura mig, även fast det inte finns några garantier för att det funkar.
Anonym sa…
Hjälper sulan dig?
Inte den blekaste... Vädret är ju inte riktigt raceraktigt nu :o) Men dom gula sulorna var snyggare än dom blå och det måste ju i alla fall vara värt något :o)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!