Fortsätt till huvudinnehåll

Brinn pengar brinn.....


Efter lördagens tur med Magnus kändes det som att jag var redo för en nystart med cyklandet och speciellt cykelpendlingen. Kläderna lades fram och ryggsäcken packades, nu skulle det hojas.

Antiklimaxet blev totalt när jag vaknade med halsont, supertäppt näsa och bihålehuvudvärk i morse. Som tur var hade hela Sthlm tydligen cyklat till jobbet för bilfärden till jobbet tog ca 15 min. Skönt att slippa alla köer som antagligen fanns på alla cykelbanor istället.

Mirja har lärt mig en sak och det är att när man känner sig lite nere kan man alltid göra en sak för att må lite bättre... Shoppa!! Hon har sina ljusa sidor ibland, det ska jag erkänna.

Skulle ändå till Polar i Alvik med Mirjas pulsklocka på lunchen och på vägen tillbaks till jobbet svängde jag förbi Pedalogerna och skulle kolla in en ny jacka till vårens turer och lämnade butiken med en vit Pearl Izumi Zephrr jacka. Vitt är snyggt och snabbt. Många av årets Protourlag har vita strumpor så en vit jacka måste ju liksom vara rätt när jag susar fram på fulkinesen! Miche gav mig 20% på jackan, mest för att jag såg så satans läcker ut i den.

Trots jackinköpet kände jag mig lite hängig efter morgonens antiklimax så jag svängde förbi Katarina Bangata på vägen hem för att "kolla på en hjälm" och till min stora lycka så hade dom en Foxhjälm inne som satt som en smäck, saknade alla löjliga mönster man ser på alla fullfacehjälmar samt kostade 20% mindre än normalt. Passade på att testa ett par Fox goggles samtidigt som av en ren händelse oxå reades ut med 20% just idag och just till mig och som satt bra över ansiktet.. Lyckliga lilla jag!!! Det gäller ju att hitta butikerna exakt de dagar dom har rea på årets modeller.

Och för första gången idag började jag att må ganska bra. Det firade jag genom att bjuda Mirja och Atle på restaurang. Man lever ju liksom bara en gång.....

På onsdag ska jag göra ett EKG och kolla pumpen, sen är det bara att öka!

Bilden på hjälmen är naturligtvis tagen med den nya kameran, lite svårt att få till en bra bild med blixt och svart hjälm. Kanske kunde ha struntat i blixten men nu orkar jag inte ta om bilden.

Nästa inköp blir Atles cykel och sen får jag nog lugna ner mig ett par veckor, kanske..... Måste ju ha en pressure suit innan maj såklart.

Kommentarer

Tille sa…
Säg inte så där. Jag håller på att försöka bekämpa mina köpimpulser för tillfället. Det gör oooooont i mig!
Härligt. Fick du 20% på restaurangen också? ;)
/J
magnus sa…
Hoppsan! Nice med nya grejer, nu suger det riktigt mkt efter min tyska leverans...
Hahaha, du är då för rolig du!

Hur får du plats med alla grejorna hemma, dags att prata med hyresvärden för att få 20% större oxå?
Tille, skulle inte du köpa ny racer? Den där nya Specialized Tarmac SL3 eller vad den heter?

Johan, där gick jag bet, la på 15% istället men så är det ju min favvosylta med. En riktig bajenkrog i Hammarbyhöjden. Jag år schnitzel förresten, med kapris, ansjovis och sådana där små smarriga ärtor och härligt stekt potatis

Magnus, dom kommer väl om 8 dagar? Eller vad var det dom skrev?
Andreas, vadå??? Klart man måste få konsumera lite ;o)

Hade jag inte bestämt mig för att testa att köra lite utför hade ju inköpen blivit minimala, men en bra jacka kommer jag att vara glad över i vår. Nu när den obligatoriska 43km rundan går av stapeln är det fortfarande vinterjackan som gäller.
Tille sa…
Jag har inte RÅÅÅÅD!
Vem fan har det? Man får ta smällen med ett leende när den kommer.
Anonym sa…
testa att diffusera blixten genom något vitt ...kanske en näsduk eller annat lämpligt tyg du kan hänga över blixten....Så blir det inte så skarpt mot den svarta hjälmen. Alternativt rikta blixten i taket och studsa ljuset sas men det såg inte ut att riktigt funka....

//Axel
Tackar för tipset Axel. Du om någon borde ju veta...

Har du flyttat hem? Brukar hoja förbi dig (typ) när jag kör min 43km's runda nu.
Anonym sa…
Nej, kvar i Norge, försöker hitta ett jobb i Sthlm men det tar tid. Är hemma på helgerna som regel och kör nog ungefär din 43 km runda faktiskt...mellan varven. Hakar gärna på en dag när det passar (i höst troligen)..
Behöver träna, ska ner till Antibes en dryg vecka i mitten av April med ett gäng Rye cyklister. Jag kommer bli avställd som ett Frans Jäger kassaskåp i backarna :)
...föttiårskris. Jag säger bara det. :)
Vi ses i Gesunda då!?
Patrik, jag vet men vad fan gör man liksom??

Tobbe, you bet!! Det är ju därför jag byggde min Reign X och nu lägger ner en förmögenhet på skydd :oD Hoppas bara att jag tycker att det är kul men det är jag rätt övertygad om. Såg att Järvsjö öppnar lite nya spår i Juni med.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!