Fortsätt till huvudinnehåll

Efter snö kommer regn

Eller i alla fall Reign. Var hos Max på Sportson idag och hämtade min Reign X efter kedjestyrarinstallationen. Som vanligt hade han gjort ett strålande jobb.
Naturligtvis var jag tvungen att väga den, varför vet jag egentligen inte men det kan ju vara skoj att se vad en hoj med nästan 7" i slag kan väga.När vi stod och diskuterade lite kom vi fram till att mitt vita styre var fult, tungt och smalt och passade inte alls in så efter att han slängde fram ett 77cm's styre från El Gallo så insåg jag att min framtida cykellycka hängde på det styret och så blev det som det blev med det.Bara till att montera pedaler, pumpa gaffel och dämpare och sen invänta det första benbrottet. I can't wait.Jo just det, köpte en nästan helt ny Giro Xen av Alex på happy med. Kan vara skönt att slippa Bellhjälmen varma sommardagar och en tvåhundring var den ju värd.

Kommentarer

13,67 alltså, shit vad lätt. Mycket nöje!
Anonym sa…
Lyxputte!

/STEFAN
Se där. Den blev ju mullig. Om du vill så kan du ganska lätt få bort ett kilo på den, men det känns som att det kvittar.
Du får väl spraya den nya hjälmen grön så folk känner igen dig.
/J
Fredde sa…
Roligt! Är det premiär på tisdag??

/Fredde
Johan, det skulle ju mer vara för att stressa Patrik isf :o)

Tror att den kommer bli super den här. Måste bara kolla in manualerna på dämparen/gaffeln och sen är den ready to go...

Nu när det är mildare skulle man ju nästan kunna premiäråka med den. Hmm, alla dessa beslut!!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!