Fortsätt till huvudinnehåll

Eskimåbäbisar

Jag var bara tvungen att planka Arons ord från igår, "Påpälsade som små eskimåbäbisar flög vi fram över hårdpackade stigar" vilket kan vara de mest korrekta orden på hela turen.

Aron, Rickard, jag, Oskar, Danne och Jerker stod som sex trofasta fån inför tisdagsturens betydelse nedanför Hammarbybacken 18.30 även fast tempen visade på -16°.

Traktormakt börjar bli rejält upptrampad och även fast det i kylan är ganska tungtrampat så går det att hålla ett ok tempo. Men redan efter Sicklaskiftet tappade vi Danne och Jerker, som gjorde det enda rätta och drog hem till Danne och drack varm choklad. Vi andra trampade på, lojala som en gammal hund.

Fotograf: Aron "Leibovitz" Gooch
Siktet ställdes in på den gula slingan ovanför sjön som visade sig bjuda på ren och skär propagandacykling i form av en härlig bergochdalbanekaraktär. Alla små svårigheter var som bortblåsta av all snö som hade jämnat ut underlaget.

Vi tog en chansning och satsade på våta fötter då det borde ha blivit hyfsat upptrampat där och visst gick det att cykla men man fick hålla sig på en stig på ca 15cm vilket gjorde att det blev en del ofrivilliga stopp. I slutet på våta fötter dog Arons lampa och min flög av hjälmen då jag drog huvudet i en gren som satt lite långt ner. Klockan hade blivit 20.26 och vi beslöt för att "call it a day". Rickard svängde av vid golfbanan och vi andra drog till Finn Malmgrens Plan för inhandling av lite middagar.

Väl hemma stog min GPS på 17.1km och huden på -38°, något ett varmt bad återställde.

Det enda möget under turen var Oskars gaffel som den stackaren fick pumpa en sex, sju gånger. Som tur är har han beställt en stel gaffel så han kan hoja utan att panikpumpa tre gånger i timmen.

Kommentarer

Har Oscar en SID från 2005 ? :)
Inte kul att pumpa gaffel i -16...

-17 ute. + 20 inne. Det blir trainer idag.

-Skogling
Ja man kan ju tro det...
Ryggen känns som 70 år, det blir vila idag.
Vic sa…
Ni verkar ha haft kul som vanligt, trotts kylan är jag avis.
Fikasvettot sa…
Skogling: Det är jag som är Oskar. Med K. Jag har en ny Reba som tappar luften innan jag gör det. Någon måste verkligen göra något.

Förutom det så var det en väldigt trevlig tur.
Jag måste nog bygga ihop min gamla vinter-Scott. Kul att ni kör de där rundorna året runt.
/J
Johan, igår hade du kunnat köra med en CX, så jämnt var det (nästan i alla fall).
Luftdämpare har inte i svenskt klimat att göra, i vart fall inte om man cyklar året runt. Så det så.
Men Tobbe. Det är ju därför man skaffar luftdämpare, för att få köpa sig en extra hoj. Det är bara att titta på frugan med bambiögonen och förklara att du inte vill att dina dämpare ska gå sönder och fråga om hon vill ha det på sitt samvete och sen ta kostnaden för reparationerna.
Ibland är jag bara såååå smart ;o)
Fased vad bra Arons bild är, nästan värd att framkalla och sätta upp som motivation!

Hur gick det, tog du dig över spången?
Nää. Den sista vurpan när jag tryckte in revbenen satt kvar i skallen.
Var du verkligen tvungen att ställa denna fråga??? ;o)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!