Fortsätt till huvudinnehåll

En annorlunda cykeldag

Tisdag.............

Dagen började med en 46 minuters tur till jobbet. Modden sitter bra i benen, hoppas att den ligger kvar länge så man kommer ut i vår stark som en oxe. Hostade och lät som en 14-åring i målbrottet så jag åkte hem lite tidigare. 47 minuter hem. I somras körde jag på 28 minuter.

Kom till Hammarbybacken för sent, missade att hela gruppen stod bakom en skylt så jag ringde Aron och verkade antagligen påverkad av något som påverkade min syn. Viktor hade antagligen druckit samma sak för han missade hela gruppen han med. Magnus stod och lagade punka när vi kom så vi blev lite mer försenade.
Magnus med sina slangar
Upp för Bruses backe och pang sa det så gick Viktors kedja av. Tur att det inte skedde ute vid masterna. Inne i Sicklaskiftet tog min hosta över så jag valde att köra en egen liten tur. Magnus som knappt hade cyklat på fyra månader och Erik som hade en ny hoj han ville köra in hakade på.

Hela traktormakt flöt på bra och nere vid kyrkan var vi bara någon minut efter snabbgruppen. Sen drog dom iväg och vi snart därpå. Över Ältavägen och när jag bröt mig uppför backen strax därefter började Magnus att vissla. Det visade sig att hans framhjul skevade ca 5cm åt sidan, som en j*vla banan. Av med hjulet och bang ner i backen så blev det åkbart. Vi valde att vända och ta en tur i närheten av Hammarby istället.

Upp upp upp uppför backen upp
Valde titanic som var hyfsat cyklingsbar. Skönt att få trampa lite tänkte jag. Sen kom vi på den goda idén att köra dow jones tillbaka. Den gick hyfsat att cykla för ett par veckor tänkte jag. Efter 1km av pulsande i snön visste jag bättre.

Nu fick det räcka för idag så vi tänkte köra lite grusvägar tillbaka. På väg mot Markuskyrkan lossnade ventilen på Magnus' slang, stackars sate. Som tur var hade jag en extraslang i ryggsäcken. Nu var jag rejält nerkyld så vägen fram till branten upp mot småstigarna bakom Hammarbybacken var inte så jättetrevlig. Men efter att ha släpat cykeln uppför branten blev jag varm och god igen. Den sista biten, som går lite nerför var riktigt härlig att hoja och kaffet på Max smakade som det brukar. Jag käkade i alla fall ingen äcklig burgare.

Får se om det blir någon mer cykling innan Barcelona. Nu ska jag först och främst bli frisk.

Kommentarer

Anonym sa…
Tunnis, tycker gott du kan ladda på med lite "Tabata intervaller" innan Barcelona :)

Bli frisk och bygg på cykelbrännan i Spanien, så du åtmindstånde ser ut som en landsvägsgubbe!

//Axel
Fikasvettot sa…
All otur på en person. Stackars sate. Och Dow Jones var lika fin som senast, hör jag. :)
Håller med Axel. Du borde köra mer Tabata-intervaller. :)

Ni får väl komma ut till Lövsta nån kväll. Här är det riktigt mulligt nu. Lite plattare, men klart mulligt.
/J
Axel - Ja verkligen, de där intervallerna såg ju jätteroliga ut :o) Nä du, jag kör vidare på utecyklingen ett tag till.
Johan - Lövsta låter onekligen lockande. Att det är platt är ju strunt samma, nu vill man ju mest hitta stigar som är cyklingsbara.
Händelserik kväll i skogen låter det som. :-O
Anonym sa…
Kallar ni den fortfarande för Bruses backe? Hahaha. men vad är Titanic, är det Autobahn?
Tobbe - lite för händelserik kanske :o)

Bruse - en gång Bruses backe alltid Bruses backe. Vi som har fått stigsnuttar döpta efter oss ska ju vara stolta :o)

Titanic - utmed Dammtorpsjön fram till nerfarten vid dow jones.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!