Fortsätt till huvudinnehåll

Är det slut nu?

Igår damp det ner en avi i brevlådan. Aaaah, äntligen hade mitt paket från bike-components kommit. Valde att hämta upp det när jag ändå var på ICA för att handla men vad litet det var. Ja just det ja, lampan från dealextreme, den hade jag nästan glömt. Bra med extralyse!!

Till höger den gamla, till vänster den nya
Kom hem och hittade en till avi i lådan, trevligt!! Åkte till det lokala postkontoret och där stod det bike-components på sidan av kartongen.

Däcken är inte mina, dom tillhör Andreas
Tillsammans med det jag köpte sist på Sportson och CRC har jag allt för att fixa klart min Reign X (kassett, kedja, kedjestyrare, vevparti och bakväxel), Langstern (styre, handtag och bromshandtag), racern (styre) samt en till lampa och en racerpump.

E13 LG1, hittade dock ingen Taco i kartongen som utlovat och ett par läckra handtag till Langstern
Nu är det bara min crown race (nedre lagerbana) som är på vift från den brittiska posten men den kommer säkert någon gång.

Undrar vad Taco till en kedjestyrare är? Taco blir det på fredag hemma hos Magnus, säkert godare än den som sitter på kedjestyraren.

Är det slut på inköpen nu?

Kommentarer

Hur mycket gav du för hundarnas tröjor? Eller levererades de med kläderna på?
Tille sa…
Stor risk att det är slut på inköpen :-)
Fikasvettot sa…
Var lugn, Reignen kommer att kräva konstant tillförsel av reservdelar när du börjar dundra fram i DH-banorna. ;)
Slut på inköpen, jo pyttsan... ; )

Snart skall det börjas bygga cykel till Atle, så börjar det om igen.

Och tack för däckinköpen, då skall bara snön försvinna så skall Peregrinen få findäck.
Jag har haft Gloryn i flera år utan att byta annat än bromsbelägg (fast den behöver verkligen nya bromsar).

Tacon ska sitta på ramen i fästet för kedjestyraren. På det viset slipper man bashguard. Har funderat på att sätta det på Gloryn för att dra ned lite på vikten, men de är så djävla dyra. Dessutom blir det mindre bombsäkert.
Det går fortsatt bra... ;)
Anonym sa…
Det kommer aldrig ta slut!
Johan - dom kom påklädda.

Tobbe - smart grej, jag kommer då att köra med dubbla bashar, en innanför och en utanför kedjan.

Andreas - det blir en cnoc 14 så fort snön är borta. Jag lämnar däcken på jobbet i morgon.

Patrik - det går alltid bra i IT-branchen ;o)

Den ballaste saken var iaf racerpumpen som knappt väger någonting och som är kolfiberklädd. Skönt att ha med sig något som är litet om man skulle få fler punkor än kolsyrepatroner. Sen vete tusan om man får upp något jättetryck i den även fast dom lovade 10 bar hur man nu ska kunna få till det med den pumpen? Nåja, ball var den i alla fall.
Är det en sådana där pump som ger volym, men inte tryck? ;)
Typ fast tvärtom, helt omöjligt att få någon volym men man pumpar upp 10 bar på två rusk. ;o)

Viktigt sådana här saker vet du.
Anonym sa…
På måndag är det lön, då lägger jag 3 beställningar för att lätta klart crossen till vårsäsongen :-) Thomas
Anonym sa…
På måndag är det lön, då lägger jag 3 beställningar för att lätta klart crossen till vårsäsongen :-) Thomas

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!