Fortsätt till huvudinnehåll

Gott Nytt År

Nu när hummerfonden har reducerat klart och ser klart mer inbjudande än den gjorde när bilden togs är det dags att se framåt mot nästa år och inte se tillbaks på det som var... Eller det kanske man ska göra?

Vad var bra under 2009 då? Tja när det gäller cyklingen så bröt jag inga ben eller slet av några senor. Några längre turer hann jag med fast turen Ågesta - Rudan ska jag inte göra om på en helstel SS med de jag hojade med. Nog för att det var kul men tusan vad jobbigt det var. Men som tur är kommer min nioväxlade raket med 6.7" slag att vara klar tills nästa tur.

Januari bjöd på härlig snöcykling i Hellas, bland annat med Stefan och Birgitta!!I mars körde Christopher och jag några turer på våra CX hojar under några fina dagar. Måste definitivt göras om.I april fixade jag en liten Ronde Van Vlaanderentur med avslutande pizza hemma. Själv åkte jag på jordens förkylning så Johan fick låna min Peregrine. Vi var väl en tio pers som smaskade pizza samtidigt som Stijn Devolder vann en övertygande seger, var väl hans tredje vinst eller något. Jag körde även 11 mil LVG på Ekerö med Christopher, Tobias och Jonathan. Jonathan körde på en Pinarello Prince och jag gick in i väggen.I maj var det ju Ågesta - Rudan på helstel SS, lite för jobbigt men attans så kul.Juni bjöd på lite LVG med Mirjas kusin och sen Siljan Runt såklart.I juli körde jag en solotur i Hellas och hittade en haschodling. Sånt här händer endast i Hammarbyland!I september drog pannlampeturerna igång, fasen vad skoj det är.Oktobers stora tur var naturligtvis den tur vi kör efter Arons Onkel Ottos karta.I november var jag ute med Mirja och cyklade i Sicklaskiftet, mer sånt hoppas jag på 2010.Och i december var det dags för härliga snöturer igen. Cirkeln är sluten.Undrar hur många hojar jag köpte? Jag gjorde ju ett sista inköp av en Specialized Langster för någon månad sen.Och innan dess började jag med att bygga min Reign X. Jo just det ja, jag köpte ju min CUBE CX mellan dessa hojar.Men jag tror att jag är på rätt väg i alla fall, fyra nya hojar under 2008 blev tre nya under 2009 så att hålla mitt löfte kanske inte blir så svårt?

Vad var det som inte var så bra då?? Gällande cyklingen var det nog inte så mycket. Självklart saknar jag morsan och det lär väl inte gå över på ett tag annars så var det ett mycket bra år måste jag säga.Och med detta vill jag önska alla vänner inkl familj, nya och gamla bekantskaper, cykelvänner och alla andra ett fantastiskt 2010.

Over and out för i år!!

Kommentarer

Gott slut sötnos. Nästa år skall vi cykla så mycket ihop att hälften varit nog. :)

-Skogling
Anonym sa…
Gott nytt år gubben!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!