Fortsätt till huvudinnehåll

En tur i det ockultas tecken



De senaste fyra åren har det anordnats en cykeltur av min vän Aron Gooch och som helt baseras på en karta som en vän till hans familj, Onkel Otto, har haft i sin ägo men nu efter många år skänkt till Aron.Jag har kört två gånger men inte kunnat fullfölja av olika anledningar. Förra året hade jag armen i gips så ni kan ju själv räkna ut om jag var med då.I år kom det 14 personer till Hammarbybackens fot för att ta del av denna mytomspunna tur som helt baseras på kartan, varav nio fullföljde och fick ta del av de besvärjelser och reningsritualer som det innebär.Detta är inget som vi pratar om av naturliga skäl och då min GPS endast visade 1.7km efter 8½ timmas cykling är det inget jag kommer älta heller.Under turen besökte vi ca 20 platser som har eller fortfarande är utsatta för besvärjelser eller andra onda ting och för att tala klarspråk känner jag mig nu helt tom. Fast det kan ju bero på att de Hoegaarden jag har dragit i mig färgade mer än vanligt såklart.Jag vet inte riktigt var bilderna är tagna men de här var de som fanns kvar när jag tömde minneskortet.

Kommentarer

Anonym sa…
Hmm...200 meter per cyklad timme, det låter som ditt vanliga tempo det Johan :)

//Anonym
Fikasvettot sa…
Vi skulle nog inte fyllt på vatten vid den där tjärnen.
Det där verkar vara en mullig runda. Kul att du slapp gipset i år.
/J
Snygg vålnad på tredje bilden! :-O
Tobbe, just den där bilden tyckte jag blev jättefiffig eftersom jag tyckte det såg ut som ett flaxande spöke ala Laban i förgrunden men sen började Mirja yra om att det såg ut som en dödskalle, vilket det ju gör när man tänker efter. Och sen när brorsan (som har några odefinierbara krafter/förmågor) såg bilden började han yra om någon slags plasma som har med energier att göra och sen började jag ju fundera på vad i helsefyr vi hade gjort för en tur egentligen.
Mollo, japp det var grymt med en hel bicepssena.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!