Fortsätt till huvudinnehåll

Alternativ träning på gång

Efter min avslitna bicepssena började jag att kuta lite tidigt i våras när jag kom till den punkt att jag började tokruttna på att bara ligga hemma med en arm som var tunn som en blyertspenna och som inte höll för stigcykling.

Som tur var hade jag redan ett par NIKE dojor jag köpte på löplabbet för några år sen och sprang några gånger. Riktigt skön känsla när pulsen kom rusande och smärtan i bröstet kom som en käftsmäll. Tyvärr la jag löpandet på is så fort jag var fit for fight för cykeln igen. Det var ju lite för jobbigt och jag är ju lat av naturen.

Nu när jag känner att det skulle vara kul att få upp flåset och även cyklingen till nästa nivå började jag fundera på vilken plan jag skulle ha.

Antingen kan jag cykla mer, vilket är lite halvsvårt då jag inte vill ta mer tid från Atle, att börja prioritera cyklandet framför honom känns ju helpuckat och får jag välja mellan att spendera tid med honom eller sitta på en cykel så.....

Eller så kan jag köpa mig en trainer och köra intervaller, vilket tydligen ska vara bra. Problemet med det är att trainer är lika roligt som att klämma en finne i r*ven och SÅ desperat är jag inte att jag utsätter mig för saker som jag tokhatar.

Backintervaller med MTB funkade bra ända tills jag sålde min Trance då jag är för klen att köra upp med 34/20 plus att snart kommer väl snön.

Då kom jag på den fantastiska idén att börja kuta igen som komplement. Tyvärr fick jag tydligen en annan fantastisk idé när vi flyttade, nämligen att kasta mina gamla löparskor. Så idag tog jag mig i kragen och åkte förbi löplabbet i Globen.
Lite testande senare gick jag glad i hågen ut ur affären med ett par Reebok Premier Road Plus KVS V som dom för övrigt hade 20% rabatt på. Bra tyckte jag som har en AM-hoj att bygga.

Hade tänkt att inviga dom idag men tiden rann iväg så det får bli i morgon.

Sen om det kommer göra mig till en bättre/uthålligare cyklist vet jag inte men det kan ju omöjligt skada att alternera träningen.

Tack Kaijan för din omedvetna påverkan på det här beslutet med.

Kommentarer

Haningerox sa…
Se nu till att börja försiktigt.Gör inte som Öijer=)
Hahaha, läste just om hans upptåg.
Köp, köp, köp.... ; )
Anonym sa…
Bra där, men börja försiktigt! Själv gjorde jag det där misstaget att börja springa hårda pass på över timmen direkt. Jag blev ju aldrig trött, men benen tog ju stryk för dom var ju inte direkt vana att ta belastningen.
Så även om du har energi i kroppen ta det lite tango;)

/STEFAN
Jag har ett par nästan oanvända terrängskor hemma...
Jag springer också lite under den mörka tiden av året. Det är tidseffektiv träning och du kan trycka upp pulsen ordentligt.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!