Fortsätt till huvudinnehåll

På cyklingsfronten inget nytt

Inget som är värt att skriva om i alla fall. Kör pannlampeturer på tisdagarna och är hemma på dagarna med en unge som äntligen verkar vara ok för förskolan på måndag. Sedan flytten har jag verkligen visat hur usel jag är på att hålla i kontinuiteten i hojandet, men det kommer bli bättre.
Var på en oerhört lyckad mini-cykelmässa igår arrangerad av killarna på Ilikebike och som hade bjudit in de större distributörerna (Jaguarverken, Vartex etc). Mässan höll på under en vecka men igår kväll fick vi dödliga komma dit och klämma lite.
Störst uppmärksamhet fick nog den Giant som hade en SRAM XX-grupp på sig. Riktigt fina saker men med en prislapp som får en annan att baxna. Lite festligt hur vardaglig en racer för 125.000:- kan se ut insåg jag oxå.

Bilden tagen av Andreas Nyström
Förra helgen ställde jag upp i SBR IV (Stockholm Bike Race) som gick av stapeln i Älvsjöskogen. En oerhört lyckad tävlingsform med snabba specialsträckor. Kom på 16.e plats av 28 startande vilket jag tycker är ok med tanke på att jag var den enda som inte hade provkört banorna (vilket jag fick betala för på den tredje sträckan där jag körde fel fyra!?!?!!? gånger). Var den enda som körde singlespeed då jag sålde min Trance förrförra veckan.

Och på tal om det så såg idag att Giant nu har släppt informationen om ramen jag har beställt. Infon har säkert funnits där ett tag men jag har ju kollat på den svenska sidan som hopplöst är efter. Ska nog lägga en beställning på stam/stolpe idag då dom finns på rea hos merlincycles. Ska försöka att köpa det mesta på rea, blir ju avsevärt billigare i längden och bråttom har jag ju inte då ramen kommer levereras någon gång feb/mars. Kommer nog bli helmullig.

Det verkar i alla fall som att både väder och planering gör att jag kan ge mig ut på en racerrunda nu på söndag, som jag har längtat!! Just mina planer på att börja hoja lite mer racer har gått i stå men jag är obotligt optimistisk om att det kommer bli bättre. Ska fixa kompislappar på Peregrinen nu med, köper nog ett par Biltemaskärmar för MTB då dom är bredare och skarvar på mina överprisade SKS.

Nu vill Atle chipsa* så det är väl dags att logga av här. Idag är det ju fredag och Mirja dansar och då har vi grabbkväll hemma och dricker cola och kollar på någon tecknad film. De bästaste fredagarna som finns.

*chipsa = Att framför teven äta chips och dricka cola.

Kommentarer

Mirja sa…
Hjärtat... tror inte du att de där stövlarna jag vill ha skulle passa bra till den nya ramen? Jag menar, om jag skulle gå brevid dig nångång när du är ute med jonnen så skulle det matcha snyggt.
Nu när du sålt nån hoj, som enligt mig bara tog plats i källaren, så har du fått massor med pengar över. Jag har hittat bunten....
Anonym sa…
Busted!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!