Fortsätt till huvudinnehåll

Jag blir aldrig någon barrista


Efter att ha beklagat mig för Bruse att jag inte var så sugen på att lägga ut en massa stålars på ett kompaktparti då det har gått en del deg i cykelväg de senaste åren valde jag att sluta gårdagen med ett impulsköp och införskaffade mig en helautomatisk espressomaskin. Vad hände?? När jag ändå var igång beställde jag nya campavevar. Tydligen så bajsar jag pengar.

Den Saeco Aroma jag har idag funkar förvisso super men ända sen jag var hemma hos Jilster och såg hur han fick fram en espresso genom att bara trycka på en knapp har jag velat ha en helautomatisk. Visst, man kan säkert trixa och få den helt absoluta perfekta espresson med en halvautomatisk, men vem orkar liksom?? Uppenbarligen inte jag då jag kanske har gjort en 100 koppar espresso på de år jag har haft maskinen så den är ju knappt inkörd. Det är lite för mekigt i min mening. Och visst, det blev ingen italiensk skapelse denna gång utan en lite tristare svensk (Electrolux är väl svenskt?) Men en maskin som har kostat 7000 dubloner gör förhoppningsvis inte dåligt kaffe och gör den det får jag väl anställa en italienare som gör mina espressos i framtiden.

Ingen som vill köpa en Saeco Aroma Nero (svart) och en tung metalltamper för ett bra pris?

Kommentarer

Anonym sa…
Man kan inte vara bra på allt. Du är bra på att spontanköpa cykelprylar, jag är bra på att göra espresso i min halvautomatiska Gaggia. Blir det bra kaffe i din Electro-lyx och du är nöjd, så är det det viktigaste.
Anonym sa…
Hihihi, du är rolig Johan....
När du ändå har spenderbyxorna på kan du väl hjälpa stackars arma mig...hittade en fin skinnpaj för 8 norska lax som jag vill ha....

Hmm, om min fru och dotter äter hundmat nästa månad borde jag ha råd....

//Axel
Ps Kaffe är viktigt för en cyklist! Ds
Nypan sa…
Grymt, tror jag.
Själv brukar jag slentrianköpa hjul i brist på annat att göra.
Kostar lika mycket som att köpa espressomaskiner och lite till :-o
/N
bng sa…
Jag tycker att du skulle åtminstone ha övervägt behovet av en Alfa Romeo före en helauomatisk macchina de espresso.
Tack för idag Johan. Hoppas jag blir en bättre cyklist nu när jag har en Saeco.
Min gamla Krups har bryggt sin sista kopp.
/J

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!