Fortsätt till huvudinnehåll

Racer, tröj och skopremiär

Bjarne, Johnny och jag tog oss en runda på knappa tio mil idag. Jag var ju tvungen att testa både skor och cykel så en tur i solskenet passade bra.

Plockade upp Johnny inne på söder runt 09.15 och sen bar det av till Huddinge där Bjarne och Anders stod och väntade. Anders hade någon dålig ursäkt till varför han inte kunde haka på så det blev en perfekt klunga på tre personer.Efter att ha klarat av lite småvägar till Tullinge vek vi av mot Riksten och äntligen kunde turen börja på riktigt. Ringrostig som jag är känns det bra att köra med kompisar som håller ett tempo som gör att jag kan hänga på så vi låg väl på dryga 30 hela vägen förbi Pålamalm till Tungelstavägen. Vi skulle fika vid Grindsjön och det finns tydligen flera vägar dit men vi tog en alldeles förträfflig väg förbi Uringe, förbi Kaggfjärden och ner via Fituna. Idel fina småvägar med knappt en bil ute, som det ska vara.

Efter att ha vänt nere i Sorunda där Bjarne berättade att han gick i plugget på typ 50-talet eller så och spanat in en loppmarknad efter ett par Borahjul tog vi fart (även fast mina ben började bli stumma) i motvinden och kom efter ett tag fram till fiket vid Grindsjön där snabbgruppen från Hofvet satt och fikade i solen. Vi valde en plats i skuggan. Kul att träffa Christer där, det var ett tag sedan.
Snart kom den långsamma gruppen in och efter att ha fikat och skruvat fast mina reglage gav vi oss av strax efter dom och efter en liten tempoökning drog vi förbi dom och jag tog även skyltspurten vid Sofielund och tokförnedrade killarna, visserligen var det bara jag som spurtade men det kan ju inte spela någon roll???Efter en liten omväg via Tungelsta vände vi norrut vid Gryt och motvinden gav sig ännu en gång till känna. Satan vad jag hatar den....

Upp till Västerhaninge och genom Jordbro industriområde ut till Lännavägen där vi fick brottas med lite bilar som far förbi i 90+ blås.

Avslutningen på cykelbanan utmed Lännavägen kändes bra då tempot lugnades lite och det behövde mina ocyklade racerben. Alltid skönt att avsluta lite lugnare och mest trampa ur benen har jag insett.Resten av turen gick genom Huddinge hem till Bjarne där vi svalkade av oss med lite dryck på baksidan av huset berättandes lite lögner.

Tack grabbar för en suverän premiärtur på kokoshojen.

Kommentarer

Anonym sa…
Hur var skorna då, och tröjan?

Säg till nästa gång, så hänger jag på om det är morgonrundor. Klonen sover ju halva dan ändå.
bng sa…
Trevlig tur det blev. 98% cyklister och inga motorcyklar vid Café Grindsjön.

Men blodgivning dagen innan?! Alltså blod-dopning innebär att man får högre Hb-värde, inte lägre.

Imponerande insats Johan.
Nypan sa…
Du ska lära känna din nya vän, och sakta lära dig att älska den vännen. För om du lär dig att älska den, så kan du tänka på den med värme när den inte blåser dig rakt i nyllet. Jag talar om vår vän motvinden.
/N
Mmmm, motvinden måste man nog lära sig att åtminstone respektera först och älska sen.
Man tror ju i sin naiva värld att benen känns pigga men inser snart att det är vår vän medvinden som gjorde detta.

Kul med racer var/är det i alla fall.
Oh sicken fin tröja. Jag kunde inte välja mellan den Italienska, den Belgiska eller den Franska så jag tog den vanliga röda istället. Var jag snål? Skulle jag tagit alla fyra? Till nästa sommar lär jag ha allihop ändå..
/J
Rapha är ett märke jag har svårt att se att man får för många saker från. Jag kommer naturligtvis att utöka min kollektion i höst, kanske med en Softshell Gilet, en Rapha Cap, en Classic Softshell Jacket eller kanske en Winter Jersey nu när man har blivit raceråkare.
Snacka om cykelevolution ! Från hårig Hellasapa till silkeslen lvg-svetto. Lvg verkar vara det nya...
Snart ser vi en bockhoj i plast på erik h:s "blogg". :)

Vi får slå våra påsar ihop snart. Jag vill se din tajta rumpa framför mig på en slingrande sommarväg. Gärna med lite kantvind.

-Skogling

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!