Fortsätt till huvudinnehåll

Resedagbok New York Dag 4


Vaknade som vanligt runt 06.00. När ska jag komma in i tidsrytmen egentligen? Antagligen när det är dags att åka hem.

Frukost som vanligt på Ritz Diner. Idag åt vi båda näringsrika pannkakor med en liter sirap och jordgubbar/banan samt blaskkaffe, smarremums och sen började vi att gå. Målet idag var Brooklyn. Mirja som är höjdrädd som satan ville självklart gå över Brooklyn Bridge, även fast man ser rakt genom brädorna typ 100 meter ner i vattnet.

När vi skulle gå ner i T-banan vid Lexington/52:a gatan fick jag en kraftig känsla av vilda västern och det var ju inte så konstigt för ca 40cm från mig kom Lou Diamond Phillips gående, när vi möttes på övergångsstället gjorde vi en high-five och sen slank Mirja och jag ner i underjorden.

Promenaden över Brooklyn Bridge gick bra. Mirja tittade ner genom brädorna när vi typ var på det högsta stället så resten av bron gick hon med förvånansvärt rak rygg stirrandes rakt fram men jag är oerhört stolt över att hon faktiskt tog sig över. Bonusen kom när vi hade typ 50 meter kvar av bron och en taxi tyckte det kändes bra att köra i 70 blås i jordens (eller i alla fall Brooklyns) största vattenpöl. Tur att man är en glad skit.

Brooklyn Heights är stället jag ska bo i när jag flyttar till New York. Det var nog bland det mysigaste området jag någonsin har varit i, lite som Georgetown i Washington DC men ännu mysigare. Vi flanerade runt och Mirja tog bilder på en massa Townhouses och sen avslutade vi med varsin Bagel på något snuskfik där en massa italienare jobbade. Säkert ett tillhåll för maffian, man har väl sett Sopranos.

Vi tog tillfället i akt att göra lite mer av SoHo nu när det var arbetsdag och det var lite lugnare ute. Jag tjackade lite kallingar på American Apparel vilka många säkert skulle kalla gay (leta runt efter Organic Baby Rib Men's Brief så får ni se) men säker som jag är på min sexualitet bär jag mina nya y-frontare med stolthet. Sköna som satan är dom med.

Nu började fötterna bli lite slitna, nya skor kan ju göra det med fötter så vi tog tuben till Times Square där vi kollade efter biljetter till någon Broadwayshow. Snåla som vi är kollade vi efter rabatterade biljetter men med 700 pers före oss i kön sket vi i det. Efter att Mirja hade förlustat sig på Hersheys insåg hon att hon inte skulle kunna bli lycklig om vi inte gick på en show så vi gick direkt till en teater och köpte oss ett par biljetter till Wicked som tydligen ska vara den bästa showen på Broadway just nu. Vad det kostade säger jag inte men jag skulle ha fått en massa fina cykelsaker för samma peng men då skulle ju inte Mirja ha varit lika glad så det här kommer bli grymt. 19.00 i morgon smäller det.

Nu är det lite slappande på rummet som gäller innan vi ska till Patsys och käka italienskt och ta en milkshake på Serendipity.

Kommentarer

Fick du också så där justa rattar av kallingarna? Och det är väl klart ni ska gå på Broadway! :)
Anonym sa…
High five!

Du é kul Du!
Anonym sa…
Nu blev jag sugen på att åka dit. Faktiskt.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!