Fortsätt till huvudinnehåll

Resedagbok New York Dag 1

Kände mig lite sådär över att lämna lillkillen under resan. Första gången jag har känt så men det beror nog på att vi sticker iväg båda två. Att han får det super med mormor, farfar, mormoster och allt vad dom heter råder det inget tvivel om. Jag låg och myste i hans säng med honom tills han somnade.

Vaknade 04.00 av att Atle sa att han var blöt och ville komma in till oss. Helt groggy bar jag in honom, fixade välling och somnade om.

06.00 ringde klockan och då låg Atles ben över min mage, jätteskön sovställning.

Hämtade farsan i Tullinge och sen drog vi till Arlanda. Frukost för 200 spänn (två mackor och två kaffe) kändes gott och prisvärt. Vid borde bredvid satt Oskar från HappyMTB. Han skulle till Atlanta och kolla på lås sa han. Efter att ha bränt 00 spänn på tax-freen var det dags att borda planet.Upp i luften, Mirja börjar se galen ut och trycker min hand som bara hon kan. Jag tog av mig ringen innan, man har väl varit med förr.

Åtta timmar av film, godis, mackor och kaffe gjorde att landningen var välkommen. Mirja såg galen ut igen och ringen åkte av.

Passkontrollen tog "bara" två timmar och som vanligt ändrades reglerna lite som tjänstemännen ansåg vara ok. Denna gång skulle vi ha kommit fram tillsammans, paret innan fick bassning för att dom gjorde just det. Så enkelt att veta hur man ska göra.

Sen kom migränen som ett brev på posten. Min underbara fru gick ut i regnet och köpte dunderochbrakpiller och hamnade mitt i en åskknall, hon höll tydligen på att kissa på sig sa hon. Efter ett par timmars vila gick vi på Vietnamesisk restaurang och rullade därifrån mätta och belåtna.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad är en bal på slottet...
Härligt, någon dag kanske man skulle ta sig till NY. Träffade en Australiensare som bor i NY när vi var i Spanien, finns tydligen ganska bra DH relativt nära stan. ;)
Tobbe, skämtar du eller? Det kanske finns värsta backarna häromkring med Manhattan och Brooklyn är platt som satan.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!