Fortsätt till huvudinnehåll

Antiklimax med bra avslut

Vi inom LCF brukar ju fixa till en del evenemang där vi gärna fokuserar på det där lilla extra tillbehöret till cyklingen, dvs fikat eller maten efter turen och nu när vårsäsongen har tagit fart skulle vi ju självklart göra ett litet event för att hylla Ronde van Vlaanderen eller Flandern Runt som den kallas på svenska.

Ett tiotal personer var inbjudna, rutten över södertörn med avslutningen på gatsten och ett bergspris upp till Fåfängan var klar, ölen inhandlad och chipsen stod i skafferiet så vad kunde gå fel? Även vädret var helt anpassat efter en vårklassiker, efter en del dagars sol så öppnade sig himlen och regnet fuktade asfalten.

Jag har varit sjuk i några veckor men tar hela tiden varit övertygad om att jag skulle bli frisk så när jag väl gick upp i morse och hade jordens huvudvärk av allt hostande under natten kändes det ju mindre bra, snacka om antiklimax.

Nåväl, att ställa in fanns ju inte så vid 11.30 kom Johnny förbi och snart var vi (dom) fulltaliga. Bjarne hade kopplat på stora charmen och lyckats få med sig Kattis, helskoj. De enda som fattade var mattel och bjorre som vi visste skulle ta en liten tur på förmiddagen och efter ca 20 minuter kom dom och det såg ut som ett par dränkta getter efter en 12-milare runt Åkersberga och Vaxholm. Helmulligt var ordet!

Vad som hände under turen har jag ingen aning om då jag som sagt valde att stanna hemma och hosta och tycka synd om mig själv, Mirja snodde bilen så jag kunde inte ens agera följebil med kamera och lite Zipphjul i bagaget men avslutningen med pizza, belgiska öl, kaffe, kakor samt lite chips/chilinötter och dip var värd en guldmedalj om jag får säga det själv och det får jag ju eftersom det här är min blog.

Jäkligt trist att inte kunna hänga på men huvudvärken hade tagit ut sin rätt innan Älta och då kändes det lika bra att köra markservice till 100%.

Väl mött i maj då det blir grillning på taket efter lite stigar.

Kommentarer

Anonym sa…
Supermulligt arrangemang, även om du inte kunde va med.
Vissa har ju motion som botemedel mot huvudvärk... ;)

Ordverifieringen säger: undiss

Så det är väl bäst jag slutar dissa och ger dig beröm för ordnad pizza och så efter turen. :)
Bjorre sa…
Gött att jag nu finns förevigad svullandes pizza i spandex :)

Tack för ett fint arr. än en gång.
Bjorre: Jag har bilden utskriven i min plånbok. :D
Bjorre, du ser ju skitläcker ut.
Anonym sa…
Pizza å spandex är väl det nya som kommer.
Bjorre sa…
Tobbe du skall få en finare bild å ha i din plånbok tror jag. Det är du värd :)
Anonym sa…
Jag tyckte att Du skrev räserrunda. I de kläderna?

Har ni ingen respekt för sporten?
Bjarne körde med vita strumpor och höll på så vis ihop klungans respekt,
Bjarne sa…
Pizza (and biking) is like sex - best when hot, but ok cold also...

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!