Fortsätt till huvudinnehåll

Slaskig tur i goda väners lag


Visa större karta

Satt och mekade lite med google maps och ritade upp några eventuella cykelturer när det plingade i pm-lådan på happy. Christopher ville ut och nöta lite asfalt då även hans deorebroms lider av läckage (min frambroms har exakt samma symptom som Christophers fick jag reda på).

Eftersom jag hade ritat upp två turer beslöt vi oss för att cykla någon av dom, en kortare och en längre. När vi väl kom till Älta skulle vi besluta oss för vilken väg vi skulle ta, allt beroende på hur mosiga vi var i benen.

Satt och tryckte i mig en kebab när C ringde och meddelade att han skulle anlända Hammarby Sjöstad inom 30 minuter så det var bara till att öppna foderluckan och mosa in resten. Den råa löken satt som en smäck i kistan.

Eftersom C körde sin vinterfixie beslöt vi oss för att inte ta alltför små insnöade stigar till Ältavägen men även där insåg vi att cykelbanan inte riktigt var gjord för att cykla på om man ville hålla lite tempo så vi beslöt oss för att stångas lite med bilarna. Inte en enda bil tutade eller hade förare som hytte med nävarna, även dom såg väl att cykelbanorna var lite eftersatta.

Redan vid infarten till Älta insåg jag vilken förskräcklig form jag är i, usch.... Men det är ju bara att trampa på, formen kommer ju inte baserat endast på ett stadigt intag av semlor.

Vid Statoil Älta insåg även C att han inte var i den form han en gång var i så vi beslöt oss för att ta den kortare rundan hem via Skarpnäck/Dalen/Hammarbyhöjden, lata uslingar som vi är.

Jag har ingen aning om hur lång tid rundan tog men det kändes som det räckte för idag i alla fall då jag innan hade pendlat till jobbet, gymmat, pendlat hem från jobbet och tryckt i mig en kebab med mängder av rå lök. Jo just det ja, en semla fick jag i mig idag med.

Gällande bromsen så suger ju det hårt. Hade ju tänkt att köpa fälgar till mina racerhjul men nu verkar det som att det blir ett par bromsar istället. Jag hatar att köpa saker bara för att få saker att funka som dom ska.

Några bilder blev det inte men jag bjuder på en uppritad bild på google maps istället.

Kommentarer

Anonym sa…
Jasså, du kunde inte hålla dig. Snart testar du väl den andra rundan?

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...