Fortsätt till huvudinnehåll

Risk för gratisreklam

Vilken är världens bästa lokala cykelhandlare?

Svaret är självklart att det är upp till den enskilde individen. Min lille flintskallige vän från ghettot i väst tycker att Alviks Cykel är världens bästa LBS och det stämmer såklart, för honom. Jag har tjatat om detta innan, om värdet av lokala cykelhandlare blablabla.... men hur ofta kan man bara ringa till sin LBS, prata med verkstadskillen om lite mineralolja och komma därifrån med både lite olja och en helt fräsch hydralisk frambroms helt gratis? Det kanske man kan lite överallt men jag har fått för mig att jag inte är alltför naiv och att cykelhandlare som dessa inte växer på träd.

Vilken cykelhandlare pratar jag om? Sportson på Katarina Bangata i Sthlm såklart! Stället där man (jag) känner sig viktig som kund.

Det kan kännas lite fånigt med sån här gratisreklam men jag anser att äras den som äras bör. Johan hyllar Alviks Cykel för den service och finfina priser dom erbjuder honom och jag hyllar och rekommenderar gärna en lokal cykelhandlare som har den servicen som Sportson erbjuder. Det är ju klart att dom inte kan slänga utbytesbromsar efter var och en som kommer in med bromsproblem men känslan man får när man kommer in i affären, känslan av att vara en viktig kund känns riktigt bra.

Det finns andra affärer jag kan rekommendera lika mycket men den här tråden tillägnar jag Sportson och då speciellt Max som på ett oerhört generöst sätt försökte lösa mitt problem för dagen.

Kommentarer

Rikard sa…
norvelo, alvik, sportson, pedalogerna, TCM och säkert några till. Det är de cykelbutiker jag är nöjd med och då har jag inte provat alla. Vi är nog faktiskt bortskämda med bra handlare i den här stan. Men jag fattar vad du menar... =)
Anonym sa…
Den där Max är farlig att ha att göra med. Varenda gång jag är där, tvingar han mig ut på gatan för att provcykla nån cykel. Sånt har ju inte jag tid med. Usch och fy för kundinriktade cykelbutiker. Tacka vet jag arroganta cykelhandlare i söderförort, där slösas ingen tid på hövlighet. ;)
Jag tror många skapar en personlig relation till sin LBS. Jag är t.ex. väldigt tjenis med de på Lindbergs Cykelsport fast jag nästan aldrig handlar hos dem.

Som krävande kund har man ganska stor koll på hur saker funkar och vilka produkter man vill ha. Då är det ganska sällan ens LBS kan ordna fram dem till vettigt pris eller svara på detaljerade frågor.

Jag handlar oftast i Tüskland och servar själv.

Specialbutiker behöver nog vara väldigt mån om sina kunder idag. Att hitta produktinformation och priser som är bättre än en vanlig LBS kan erbjuda är idag lätt, det krävs något annat mervärde för att man ska handla lokalt.
Jonas sa…
Sen finns det såna som Sievert också. Han ringde idag och tipsade om att nu hade On-One fått in SS-Scandals (vi hade snackat om alu-SS förra veckan). Sen sa han att det inte var nån idé att han tog hem den eftersom det skulle bli dyrare pga av sämre rabatter samt skillnad mellan svensk och engelsk moms (on-one tar engelsk moms). Så nu är det en SSScandal på väg till Österskär.

Nästa hoj kommer dock Sievert få leverera.
Ja, Sivert ja. Han är i en klass för sig! 75% av mina fungerande cyklar har jag köpt där. :D
Trevligt med en SSScandAL, borde väl bli bland de första va?? 26" antar jag??

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!