Fortsätt till huvudinnehåll

Mosig i benen i trevliga vänners sällskap

Igår så började jag dagen med två knäckemackor med julskinka och två koppar kaffe. Fortsatte med nästan tre timmar stigcykling i Hellas. Efter det blev det en macka med mozzarella och parma samt två semlor. Det var tydligen ett bra underlag för att sen cykla till Barkarby och trycka i sig en pizza och fyra stycken Bel Pils. Jag tror att jag bör se över mina kostvanor.

Men förutom det så blev turen till Barkarby där jag skulle möta upp Oetzi-gänget, som jag för övrigt hade sällskap av Mats och Patrik från Bromma, en trevlig liten tur även fast benen var som gele (kan ju bero på energiintaget). Jag hade min nya lampa på och skulle testa den i verkliga livet. Jag tog inga bilder då bilder på ett lampsken där det finns gatubelysning och dylikt inte alls kommer till sin rätta men alla reflexsaker så som skyltar och reflexvästar lyste upp även på ett par hundra meters håll så visst är den funkis.

Patrik Möller tyckte att den lös bra när jag visade honom skenet genom att lysa honom rakt in i ansiktet inne på Lilla Barkarby och då han ofta är kritiskt lagd tog jag det som ett bra betyg.

Efter någon timma kom den första ryttaren in. Han hade mosat ihop totalt i Bålsta och tog tåget till Lilla Barkarby där han snabbt intog en Bel Pils. Även han heter Patrik och var en trevlig kuf. Hoppas att man ser honom någon mer gång när jag får för mig att hänga med på någon långrunda och efter någon timma kom hela gänget in och det skålades i bägare och festades på både pyttipanna och plankstekar.

På hemvägen gjorde jag sällskap med Viktor, pendeln till Södra Station och sen nerförsbacke hela vägen hem. Vaknade 11.30 i morse helmosig.

Kommentarer

Velonavia sa…
Har du skinka kvar?
Rikard sa…
nån länk till den däringa lampan? Jag har gått och suktat efter dinotte 800 ett tag och behöver nyktra till lite.
Anonym sa…
Undrar samma sak; julskinka kvar? Vilken kombo mtb + lvg samt julskinka + semla. Allt på samma dag. Vilken mysgubbe du är.
Nypan sa…
Kul att se dig i lördags, även om jag hellre hade delat en öl med dig än att dricka mjölk och coca-cola. ( vita månad = rätt så trist emellanåt )
Vad är det för lampa du har köpt?
/N
Den har det militära namnet Aurora AK-P7-4 och är köpt från http://www.dealextreme.com

Här kommer direktlänken http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15691

Glöm inte bort (om det är någon som hade tänkt köpa en) att man även måste ha batterier, laddare, cykelhållare och en plupp för europeiska eluttag. Jag pyntade ca 535:- inkl frakt för allt med fyra batterier och den lyser jäkligt bra. Körde med den till jobbet idag med så nu har den gått två timmar på samma batteri och den funkar än så länge, tillverkaren har sagt 30 - 50 minuter på ett batteri men styrkan kanske är degraderad nu men det var ju ljust i morse.
Det var ett jävla tryck i lampan. Jag tror att det var du som lös den i mina ögon också, eller så gjorde jag det själv. :)
Kul att du kom förbi i lördags.
/J
Jag ser aj vad du skiver. Har en vit prick i synfältet... ;P

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!