Fortsätt till huvudinnehåll

Summering

Att jag som bara cyklar för att det är roligt och mest på hemmaplan skulle göra någon seriös summering känns ju bara löjligt. Cyklar man lika mycket och med en målmedvetenhet som Johan gör kan det ju finnas en anledning att göra en mer seriös summering men inte för mig.

Däremot finns det en del saker inom cyklingen som har varit mer eller mindre roliga.
  • På pluskontot måste tisdagsturerna som Aron drog igång med redan hösten 2007 vara en självklar kandidat. Dessa turer har gjort att jag har gått från en värdelös nolla till en hyfsat bra kulcyklist, tack Aron för det och alla ni som har dragit upp tempot så jag har fått kämpa på som en galning. Patrik och Johnny med flera, ni vet vilka ni är.
  • Andra roliga saker är mina tre nya cyklar, två från Singular och en från någon fuffens firma som gör en trackram som kallas för Paké som jag köpte i år. Först en Swift SS i våras som ersatte min gamla On-One Inbred, lite senare Pakén som har gått som kulcykel på asfalt och senare i höst en Peregrine som kommer gå som lite allt-i-allohoj. Att bygga är ju helskoj, det spelar ingen roll om det är en cykel, en radiostyrd bil eller en byggsats, men visst är det ju kul att förena det med sin hobby. Jag har redan börjat fundera på att bygga en LVG-hoj baserad på en fin och lätt stålram med fina Campagnolosaker på men det får vänta några år hade jag tänkt.
  • Atle har på senare tid verkligen börjat uppskatta sin lilla Specialized Hotwalk, även fast benen är lite för korta. Hoppas verkligen att man får ut honom i skogen om några år så han inte blir en stillasittande soffpotatis som bara lirar dataspel.

Det negativa i år gällande cyklingen kan väl egentligen summeras till Flandern Runt, Giant Trance och Bicepssena.
  • Flandern Runt var jag anmäld till när min bror fick för sig att gifta sig samma helg. Inte svårt att prioritera en sådan sak men det hade varit helskoj att köra. Kanske för bli 2010 då min arm nog inte kommer klara av 26 mil av skitväg i vår.
  • Giant Trance, denna cykel som av någon anledning mest bara strular. I år var det min gaffel som gick åt helsefyr och som slutade med att jag fick en helt ny. Tack Rock Shox, Vartex och Sportson på Katarina Bangata för det. Nu står den igen med en trasig bakaxel. Ska man verkligen ha en cykel med en massa växlar och dämpning överallt? Det pajjar ju bara hela tiden.
  • Angående bicepssenan så flög jag över styret den 2:a september på en tisdagstur på hojen från helvetet, min Giant Trance alltså vilket resulterade i en avsliten bicepssena och 114 dagar utan stigcykling.
Så idag, dagen innan självaste nyårsafton tog jag årets sista tur tillsammans med Viktor, Johnny, Aron, Christer och Andreas och känslan av att vara tillbaka i skogen med en pannlampa på huvudet går inte att beskriva i ord så jag kommer inte ens att försöka med det men för att göra en liten slutkläm på allt så känns det idag den 30/12 att jag äntligen är på väg tillbaks, tjoho!

Kommentarer

Härligt att du är tillbaka !
Vi ses snart på en cykel nära dig. Gott Slut !

-Skogling
Anonym sa…
Välkommen tillbaka! Jag ska strax ut på en provtur, lyckades få ned foten i en cykelsko igår. Men kondisen är väl på noll efter två månadet.
Anonym sa…
Du verkar ha haft ett bra cykelår, trots att Du har missat rätt mycket riktig cykling.

Gott slut och gott nytt år min vän!
Nypan sa…
Gott nytt år och välkommen tillbaka!
Med så mycket förlorad cykling som du haft 2008, kommer varje tur 2009 kännas som en vinst.
/N
Fan vad kul att du är tillbaka! Du börjar få en del härliga hojar i stallet nu, men det saknas helt klart en mullig stålräser.
Vi ses på lördag.
/J

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!