Fortsätt till huvudinnehåll

En av sportens största personligheter har gjort comeback

Så kunde det ha låtit om någon stjärna hade kommit tillbaka efter ett uppehåll.

Efter 114 dagars uppehåll från stigcyklandet tyckte jag att det idag var dags att ta tjuren vid hornen och faktiskt testa armen.
Det hade frusit under natten så sannolikheten att det skulle vara halt och risken för ofrivilliga vurpor kändes minimal.
09.00 skulle några personer sticka ut i Hellas på den årliga julaftonsturen (av vissa kallad för det fåniga ordet hjulaftonstur). Då tempot brukar vara ganska lugnt på dessa turer kände jag att det kunde vara en bra start på nästa säsong. När jag rullade ner mot Hammarbybacken såg jag Christian, Johan samt Tommy och snart därefter kom Johnny nerrullandes på sin Inbred.

Efter att ha tjabbat lite så drog vi 09.07 iväg och redan på stigen upp till Champs Elysses kände jag lite på flåset och det tog inte mer än ca 50 meter in på stigen innan jag kände att jag eventuellt skulle gå lite. För att komma in i Sicklaskiftet måste man nämligen upp upp upp. På något sätt måste man upp och 114 dagar utan stigcykling har definitivt gjort sitt. Tro inte att jag var helt oförberedd utan jag körde med 1x8 (34/28 som lättade utväxlingen) vilket gjorde susen. Att köra helstelt med en halvkass högerarm var ingen biff, däremot hade jag inte pallat att köra oväxlat då det sliter att bryta.
Efter en genväg över till Traktormakt följde vi den ner till branten där resten av gänget fortsatte ut mot Hellas och jag valde att vända tillbaka för att kolla in förödelsen i Skicklaskiftet samt testa Tobias nya stig vid namn Den siste Mohikanen.

Sammanlagt var jag ute i dryga timmen, vilket räckte för armen idag men satan vad jag längtar tillbaks. Man vet inte vad man har missat förrän man blir påmind.

Kommentarer

Anonym sa…
Ja, vad säger man? Grattis typ! Som den där feta musen i Askungen....

Kul att höra att Du är uppe och hojar igen Johan.

Ha ett riktigt gott slut på 2008. Vi ses på andra sidan nyåret.
Anonym sa…
Grattis Johan, vilken julafton ! :-) Thomas (L-S)
Härligt ! Put Lattefarsan back in the saddle ! ;)

Gott slut !

-Skogling

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!