Fortsätt till huvudinnehåll

På rätt väg

Dryga två veckor har gått sedan jag blev av med gipset och knappa två sen jag började med sjukgymnastiken.
Ärret verkar läka bra till mitt förtret, hade ju hoppats på ett ärr dubbelt så långt och bra mycket häftigare, något man kunde visa för brudarna liksom. Nu verkar det som att det nästan kommer försvinna bara jag sköter om det, men det kan jag ju alltid fixa med hjälp av lite onödigt solande på ärret.

När jag inte är nystretchad kan jag sträcka ut armen så mycket som man ser på bilden, när jag väl kör stretchövningarna är armen nästan helt utsträckt men sen drar den ihop sig igen. Jag antar att det är normalt men det lär jag få veta på tisdag när jag ska tillbaka till sjukgymnasten.




Det jobbigaste är att jag inte har någon som helst kraft att vrida handen utåt. Tydligen är det just den rörelsen som bicepssenan används för och den övningen som är jobbigast/gör mest ont att göra.

Jag räknar med att jag åtminstone ska kunna börja trampa runt lite på hybriden inom en åtta veckor cirka. Då kan jag ju i alla fall få lite 40km's turer i benen genom att cykla till brorsan i Tullinge. Sen hoppas jag kunna börja trampa runt lite på Trancen i februari/mars. Singularen vete tusan när jag kan cykla runt på? Kanske får bli en dämpad gaffel till den i vårpresent till mig själv. Har ju redan beställt en N-Gear Jumpstop så jag ska kunna använda den med växlar (1x9). Då återstår bara kassett samt reglage/nokon/växel och det borde man kunna hitta billigt i Tyskland.

Det är ingen idé att hänga läpp, så här nära att vara tillbaks i sadeln har jag ju inte varit sen den 2:a september.

Catchow som Blixten McQueen skulle ha sagt.

Kommentarer

Atle gillar Cars också antar jag? Här hemma går den varm...
Gneta på med rehaben och tänk på hur sweet det blir att komma ut i skogen igen.
Skoja inte. Det första han sa igår när han vaknade var just ordet "bilar". De första 70 gångerna man såg den var den ju ganska ok men nu börjar jag nästan tröttna på den.

Rehaben kommer jag inte att stressa med. Jag ser redan ett våraktigt Hellas framför mig. Som sagt, det är ingen idé att hänga läpp. När man sitter på sjukhuset inser man att ens egna skador är ganska löjliga jämfört med andra
Anonym sa…
KOMIGEN! Fan va gött att du e på gång iallafall, precis som du säger, du är ju närmare cykling nu än nånsin!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!