Fortsätt till huvudinnehåll

Jag behöver hjälp



























Efter att jag insåg att jag inte kunde använda mig av de Truvativ Rouleur vevar jag hade tänkt mig har jag inte riktigt vetat vad jag ska ha på min Peregrine.
Att det måste vara ett vevparti för tredelat råder det ingen tvekan om då kedjestagen är för breda för ett tvådelat.

Jag vill ju inte att vevarna ska vara för dyra heller så jag tänkte nog försöka hitta ett parti med 48/36/26 klingor då det kostar en del att byta klingorna.

Tråkigt nog vill jag nog inte ha någon av de kandidater jag har räknat upp men då jag inte kan få på ett smutt kompaktparti får man bita i äpplet och försöka hitta det bästa man kan få inom ramen för vad man kan få.

Så vad säger ni? Mina tankar har jag skrivit nedan.

Här kommer kandidaterna:

Shimano Deore: Det silvriga parti jag nog tycker är snyggast.
Shimano LX: Snyggare än det nya.
Shimano LX-09: Fult som stryk, i alla fall med det där vedervärdiga skyddet för kedjan.
Shimano SLX: Snyggare än LX men inte än Deore.
Shimano XT: Lite tunnare vevar, vilket jag gillar men det kostar mer än det dubbla jämfört med Deore.
Truvativ Firex: Gillar de svarta vevarna med de silvriga klingorna. Dyrare än Deore men billigare än LX.

Finns det andra som ligger i samma prisklass måntro?

Kommentarer

Deore Hollowtech blir fina fisken. Klassisk look och svårt prisvärt.
Rikard sa…
Nya LX ser dock lvg-värdigt ut med lite DA-look.
Jag vill inte "döma" ut nya LX innan jag har sett det utan kedjeskyddet. Frågan är väl bara hur man hittar en bild på det utan det?

Annars är det ju de enda vevarna som ser lite mer lvg-aktiga ut som du säger.
Erik H sa…
LX har väl blivit touring-prylar för att förvirra fienden. Gamla LX eller Hone blir bra. SLX ser ut som Biltemaprylar.

Gamla XT eller gamla LX eller gamla Hone skulle jag ta. Det var bättre förr.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!