Fortsätt till huvudinnehåll

Peregrine i sin första skepnad

Fortfarande väldigt skalad men man kan ju i alla fall skönja en cykel på formerna. Eftersom det mesta av mitt första tänk har fallit bort tänker jag inte ens skriva vad som kommer sitta på den. Men att det blir tiodelat Campagnolo är i alla fall 100% säkert.
Det jag skulle vilja ändra men jag vet inte om det kommer gå, är vinkeln på styrstammen. Att det är snyggare med den nedåtvinklad är det ju inget snack om, men då min rygg är lite halvtaskig så får den nog sitta såhär tills vidare.
Efter att jag vände på stammen på min Paké försvann alla stickningar i händerna så jag ska nog inte ha för mycket dropp mellan sadel och styre.
Det vore ju skoj om jag fick ihop den innan vintern kommer så några grusvägar kan erövras. Men det återstår att se. Jag vet ju inte ens hur lång tid det tar innan jag kan hoppa upp på en hoj igen. Vojne vojne...

Kommentarer

Anonym sa…
Härlig terapi, får man inte cykla, kan man bygga cyklar.
Anonym sa…
Ser ut som ett lovande bygge. Snygga färger på ramen, som ser väldigt retro ut. Som gjord för att sladda grusväg till Rosenhill på.
Jörgen sa…
Ser spännande ut. Hur funkar det med campa 10-del reglage och så med de skivbromsar som du ser ut att ha? Problem?

Kul annars att det första man ser när man tittar in på din sida är en bild på barna Hedenös! Väcker minnen till liv. Det var bland barnens absoluta favoriter när de var små.
Det tiodelade löser jag mha en AC-kassett som är gjord för Shimanos niodelade body men för tiodelade Campareglage.
Bromsarna kommer antingen bli Avid BB7 Road eller Shimanos nya skivbromsar för Ergopower/STI-utväxling.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...

Saker som provocerar

Nu när solen skiner och vägarna börjar torka upp blir jag ju inte så lite sugen på att ta fram racern och rulla ut på Värmdölandet i solskenet. Och vad passar då bättre än att göra det som en stilig gubbe. Rapha är ett klädesmärke som väcker känslor. Antingen verkar folk hata det eller älska det. De som hatar Rapha är ofta personer som aldrig har ägt ett plagg från Rapha och är då naturligtvis bäst på att veta hur plaggen känns eller håller. Vi som äger plagg från Rapha verkar oftast vara nöjda. Det är ju klart att vi kan få hem saker som inte håller den standard som Rapha själva lovar. Men tack vare deras generösa reklamationspolicy är det aldrig några problem att skicka tillbaks defekta eller dåliga plagg. Jag har gjort det en gång när en tröja inte alls höll den kvalitet som mina andra tröjor höll. Jag skickade tillbaks tröjan i den bifogade påsen och erhöll en ny ett par dagar senare. Många tycker att Rapha är jättedyrt. Jag själv tycker att saker som inte håller det de lov...