Fortsätt till huvudinnehåll

Tjunierbygge - Del 8 FBK, bira, pizza och finjusteringar


Igår hade FBK vårfest i meklokalen och jag passade på att nyttja deras närvaro genom att komma på besök och spänna upp hjulen (och förhoppningsvis få dom tillräckligt raka/centrerade).

Kvällen såg ut så här på ett ungefär.
Jag gjorde mitt bästa för att få till hjulen med diverse svordomar till hjälp.
Rikard gjorde spezialverktyg av gamla konnycklar som fick tankarna till filmen Maratonmannen.
Rippa käkade pizza, drack öl och berättade uppmuntrande berättelser om hjulbyggen.
Mytis drack bara öl.
Jomper käkade pizza, drack öl och gav sig sedan på att byta fälg på ett gammalt hjul som var lite skevt. Han berättade även att han inte längre äter Ballerinakex pga någon taskig lumpenupplevelse. Rikard smaskade dock i sig några. Själv har jag sagt till mig själv att inte äta fikabröd under hela mars då straffsatsen är 3000:- till Mirja för shopping.

Mitt under en mycket avancerad justeringssession där jag nästan snuddade vid hjulet med näsan (börjar jag få taskig syn?) blev det becksvart. De ölande pojkarna skulle testa Rikards nya lyse, vilket tydligen gjordes bäst i mörker utan någon som helst respekt för mig och mitt avancerade byggande ;o)

Allt som allt var det några trevliga timmar med chipskrasande gubbar berättandes historier och ett hjul som tog två timmar och ett som tog 30 min att fixa till.

Tack vare lite tips och trix från Rikard blev hjulen i alla fall klara och om dom skulle skeva till sig får Phil lägga sina helande, skotska händer på dom.

Det som återstår är två ventilräddare då grodätarna har borrat för stora hål i fälgarna ;o)

Atle diggade i alla fall hjulen och det måste ju betyda något.

Kommentarer

Anonym sa…
En cykel till de där hjulen skulle ju va bra också.
Rikard sa…
Tack för fikabrödet!

Marathonmannen, är det en tandläkarrulle? =)
Japp, det finns en 'skön' scen i den filmen när Dustin Hoffman blir torterad i käften mha en tandläkarborr av en ond doktor. Fyy fasen..

Bruse, hjulen är en del av cykeln ;o) Nu väntar jag på ramen som tydligen är på väg och skall landa mån/tis.

Fick tag på ventilräddare idag iaf.
Anonym sa…
Vårfest? Då måste min inbjudan ha kommit bort. ;-)

Fina hjul i alla fulla fall!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!