Fortsätt till huvudinnehåll

Stålarna brinner... Eller hur man gör impulsköp!

Att jag inte kan hejda mig. Gång på gång på gång säger jag till mig själv att -Nu räcker det. Jag har en superschysst MTB (när min nya impulsinköpta gaffel kommer), en helt ok LVG (som t.o.m i mina ögon är alldeles för lite använd för att jag ska köpa en ny i kolfiber, det har jag sagt till Mirja att jag gör till mig själv när jag fyller 40), en SS-MTB som man nästan skrattar ihjäl sig på när man är i skogen och en SS-LVG byggd på en gammal fin Miyata från 1986. Vintercykeln e ny men tråkig så den pratar vi inte om. Men även riktigt schyssta cykelkläder, gärna i ull som jag anser vara det mest ultimata material som man kan ha på överkroppen när man är ute och cyklar.
I slutet av förra veckan så satt jag och slösurfade och kom på att jag inte har varit inne på http://www.vintagevelos.com på länge, där var den och jag kände (än en gång) att hela min framtida lycka baseras på att jag köper just den mulliga ulltröjan. Tusenlapparna bara flyger och far omkring mig känns det som. Alla dessa Raphatröjor jag har köpt för ca 1500:- styck har jag ju använt säkert tre gånger så därför måste jag ha fler. Jag bara måste konsumera mera!! Jag antar att ingen annan har just det problemet ;o)

Kommentarer

Bra köpt Johan! Stålarna ska rulla. Jag sitter och rekar butiker för vinterns cykelbygge. Nu i sommar har jag redan sprängt budgeten med norge och frankrikeresor. Klockrent!
Snugg tröja btw.
/Big
Just detja, en resa blir det ju nästa år. Hoppas att det finns finöl på serveringarna...
Nypan sa…
Härligt Johan! Låt stålarna rulla i samma takt dom rullar in. Själv ska jag köpa loss mig på en komplett SRAM force grupp till räsern och en jävla massa fin-öl.
( På mallis finns bara kiss-öl, där är det "Don Simon" sangria som gäller. 1 Euro för i liters tetra ).
Anonym sa…
Pengarna kommer alltid åter. De fylls på. Men din ungdomsiver kommer aldrig åter. Njut av livet innan.
Markus F sa…
Fast tröjan är ju fortfarande gul-blå-röd..
Mmmm, men det räknas inte den här gången. Hade dom haft en grön/vit hade den redan varit hemma... Drömmen vore ju att hitta något företag som har en tjänst där man kan designa sin egen ulltröja.. Lite som baggaboo....
Markus F sa…
"Drömmen vore ju att hitta något företag.. "


Ja visst vore det? Vad är du villig att betala för en grönvit ulltröja med HAMMARBY på magen och Johan A på armen? Undrar du inte var jag har köpt min tröja?
Vad i hela helv....
Jag trodde att du hade köpt den gröna tröjan på Vintage Velos...
Markus F sa…
Grönvit:
http://babylonbybike.blogspot.com/
Ja du Markus.. Snuggare än så blir det nog inte, förutom att texten ska Johan-moddas!!
Markus F sa…
Kan bli jättetufft. Massor med grönvita cykeltröjor med olika text på i Hellas. Den är faktiskt ruggugt skön.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!