Fortsätt till huvudinnehåll

Åsna?

Igår fick jag ett av mina panikartade infall. Efter att ha tagit ut min ryggsäck ur tvättmaskinen så insåg jag att den gjorde sig bäst på de sälla jaktmarkerna och inte på min rygg längre. Torsdag kväll, en fullspäckad dag idag (hur hinner jag då skriva här?) och iväg till Kinnekulle tidigt som tusan i morgon. Ut med en tråd på HappyMTB och efter några svar drog jag som en raket (en långsam sådan) till CykelCity då det är den affär som både ligger närmast (jag glömde naturligtvis helt bort CycleCorner som ligger ca 300 meterfrån där jag bor) och där jag fick ett positivt svar på att dom hade en Camelbak M.U.L.E hemma (och som för övrigt inte betyder packåsna utan Medium to Ultra Long Endevord). Svettig och fuktig av det lilla regnet som kom igår kom jag så hem med min nya M.U.L.E (trodde jag), klippte bort alla plastskydd och testade den. Den satt ju bra och satan i gatan vad smidig den var. Men vad står det där? MTB100?!?!?! Skulle den inte heta M.U.L.E?? Kollade på kvittot och där står det M.U.L.E/MTB100. Hoppade över bordet och satte mig framför datan. Google är ju ett bra verktyg tänkte jag, och visst är det det. Hittade en MTB100 som visade sig ha samma vattenblåsa men 2 liter mindre packning. På Camelbaks hemsida finns den inte ens med så det är en gammal modell. Så jag har alltså köpt en Camelbak som är mindre än jag trodde, som inte ens finns på CykelCitys hemsida, som kostade lika mycket som en M.U.L.E och jag är blåst tänkte jag. Men efter ett samtal så kunde dom tänka sig att ta tillbaka den, även fast förpackningen var bruten, bra kundvård. Militaryshop på Sveavägen hade M.U.L.E hemma men för 300:-mer. Skulle just packa ihop och byta när jag fick ett meddelande på MSN från min kompis Erik som visade upp en länk till ett företag vid namn Performance Bike som ligger i North Carlina. Och dom kunde skicka hem en H.A.W.G för 700:- till min dörr. Visserligen en från 2006 men det kan jag ta, jag har ju redan en MTB100 från det året. Så nu har jag helt plötsligt en smidig ryggsäck för normala turer hemma och en stor för rejäla långturer och jag la bara till 400:-. Helt plötsligt har mitt humör förbättrats markant, även idag!
http://www.performancebike.com/index.cfm

Kommentarer

Anonym sa…
Du har för mycket pengar helt enkelt!
Man kan aldrig få för mycket pengar, och 500:- för en HAWG är ju så billigt att man bara måste slå till.
Nypan sa…
Du har ju köpt dom där prylarna helt i onödan! Flaskor är det som gäller i år :-o
Jag var oxå inne på cykelcity idag. Höll ett par Assos brallor i näven, men ångrade mig och köpte ett par "snik Santini" för 900 spänn istället.
Man kan aldrig ha för lite grejer. Stålarna ska rulla.
Nypan, du vet att du kommer köpa ett par Assos snart ändå.
/Big.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!