Fortsätt till huvudinnehåll

Allt är Nypans fel...

Jag gillar, som de flesta personer öl men har tröttnat rejält på alla trista Lager's som finns så de senaste åren har mina ölinköp sträckts sig till några Caffreys då och då. Budgeten har väl legat på en 300:- i halvåret, dvs knappt något alls. Men sen började jag läsa och lyssna på Nypan och om hans upplevelser om alla belgiska finöl. Lättlurad som jag är åkte jag till bolaget och beslutade mig för att testa några. Och satan i gatan vad rätt han hade, det är ju så här öl ska smaka och efter några samtal fick jag även reda på hur dom ska avnjutas. Till grillat, till mörk choklad, till en stark ost och så vidare. Nu sitter jag och allvarligt funderar på att åka ner till det där klostret (som jag inte har en aning om vad det heter men där man tydligen använder sitt reg.nr som bokningsnummer) och boka upp mig på en låda och avnjuta den långsamt. Som jag ser det så är Nypan skyldig mig pengar (ca 600:- i månaden) eftersom han lurade in mig på denna bana.

Kommentarer

Tjocköl är fett grumt. Jag har Rochefort 10:an som favvo, dock hyffsat dyr med 34:-/33cl. Men Blå Chimay funkar också.Kostar väl kring 25:-?

//Skogling
Jag gillar nog den blå Chimayen bäst än så länge. Ska testa de lite billigare modellerna av Rochefort för att sen arbeta mig upp mot 10'an. Den e lite för kraftig för mig än så länge men om man får njuta i sig ett par Rochefort åttor så kommer nog tian till sin rätt för mina smaklökar sen.
Nypan sa…
Usch vad jag skäms. Men å andra sidan gör man en god gärning när man får bort nån från "lager missbruket".
Och visst blir det en våldsam utveckling när man går från 10 kronors halvlitersburkar, till 30 kronors 333 cl flaskor? Nån gång ska vi också dricka en "Gulden Draak". Den är som en blå chimay, men lite sötare. Mums.
Klostret heter Saint Sixtus of Wetvleteren
http://www.sintsixtus.be/eng/index2.html
Dit vill jag också nån gång i livet.
Jonas sa…
FNN763.

Passerar Belgien på väg hem från PBP, så ska det tankas bira.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!