Fortsätt till huvudinnehåll

Pajasens nya kläder

Det är ju inte bara kul att byta klubb. Speciellt inte om klubben endast har officiella klubbkläder för en gren som man inte tänkte tävla i. 
Med huvudsponsorn på magen såklart!
Eller tänkte och tänkte förresten. Om det krävs att jag tävlar ibland för att fylla ut någon pojkar 17år och uppåt så kan jag ju göra det såklart. Jag har ju en Älvsjö BMX tröja för just BMX oxå, men det är ju inte där jag kanske hade tänkt att tävla, bland killar som rullar i mål samtidigt som jag har lyckats komma genom första kurvan.

Målet för i år (precis som förra året) är ju cx-cupen såklart. Fast nu med ett helt annat mål än det jag hade innan och som jag nog skrev om i ett tidigare inlägg. Fast oavsett mål så måste man ju ha kläder att hoja i och efter hyfsat mycket letande fann jag ett företag som verkade göra hyfsat schysta kläder med en minimibeställning på ett plagg.

Så efter att ha fått lite provklädet hemskickade och lite hemdesignande i något onlineverktyg så fick jag idag hem mina nya kläder.

En kortärmad tröja samt två tempodräkter, en kortärmad och en långärmad. Tempodräkterna skall ju såklart användas som cx-dräkter så jag kommer nog köra med långärmad undertröja och såna där fiffiga kallingar som man kan ha under när det är lite kallt ute.

Måste bara tappa några kilon först så att jag får på mig en underställströja, men det är ju ändå planen.

Kommentarer

Magnus A sa…
Sjukt grym design! Gillar både huvudsponsorn så klart och sen loggan på benen! Stiligast på cx-banan? Så klart!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!