Fortsätt till huvudinnehåll

Hej hej......

Hejsan svejsan i lingonskogen!

Vet inte riktigt vad jag tänkte skriva men jag testar väl att fortsätta lite här i alla fall. Tycker jag att det blir trist så tar jag väl en till paus.
Det har både varit jobbigt......
Som ingen vet så gjorde jag ju en satsning mot cx-cupen 2015 genom att gå till Aktivitus, få bevis på att jag både var fet och i dålig form och fick sen ett schema som gick ut på att jag satt i källaren i sex månader och glodde in i en stolpe.
Och spännande att börja träna igen..... Antalet rynkor visar att vikten är på väg ner! Woohoo!
Blev lättare och starkare och lagom till att cx-cupen skulle börja så ruttnade jag på all träning förutom att hoja BMX med Atle. Så det var det enda jag gjorde. Någon cx-cup såg jag aldrig skymten av. Hojade väl BMX till den 11:e oktober då jag gjorde en OTB på banan med sprickor i underarmarna som resultat. Träningen efter den fadäsen blev väl lite sisådär.
Det mesta cykelfokus har väl legat på den här lilla krabaten och kommer så att göra i framtiden med.
Så jag fortsatte min väg mot den episka fetman fram tills för några veckor sedan då jag helt plötsligt vaknade upp ur min patetiska dvala och bestämde mig för att ta tag i mitt träningsliv, fast nu med ett helt annat mål, nämligen att hoja för att det är kul och inte bry mig om eventuella placeringar (som om jag hade haft några placeringar att slåss om i 2015 års cx-cup?).
Kommer sporta den här dressen på årets cx-cup hade jag väl tänkt. Både som kortärmad och som långärmad.
Så jag har lämnat CkCX (åtminstone för tillfället) och har beslutat mig för att göra allt som har med cykling att göra för Älvsjö BMX. Det är ju ändå där Atle är medlem och tävlar och då han är det som är viktigt på riktigt så vill jag testa att go all-in för Älvsjö när det kommer till cyklingen. Jag kommer även att sitta med i styrelsen under de nästkommande åren där.

Så nu har jag en ny plan; samma cx-cup fast ett år senare och bara köra för att det är så in i bombens kul (och kanske inte bli varvad då) med cyclocross. Ska försöka hoja lite MTB-lopp oxå om det hinns med.

Men först och främst ha kul och helst med Atle om det går! Och receptet på det för den här gubben är INTE att träna så mycket som det går har jag insett.


Kommentarer

Magnus A sa…
Fan vad kul! Och snygg kommer du att vara i år! Stort som attans!
Kjamizzar!
Åhhhh, vilka fina ord från en fin kille!!
Nypan sa…
Är det meningen att man ska dela det här blogginlägget?
Det är så svårt att hålla reda på hur man ska göra med alla social medier nuförtiden :-(
Ja för tusan!! Facebook är ju delningarnas förlovade land!!
Jonas l sa…
Schnyggt! Kommer bli ett kul 2016 :)
jansson99 sa…
Styrelsen för sina barns idrottsklubb, nu snackar vi vuxenpoäng! Vi skulle kunna utbyta styrelsearbeteserfarenheter någon gång.
Anders Ekström sa…
Tjusig spindelbensdräkt! Fint att ha dig tillbaka i sadeln.
Sjukt snygg dräk! Välkommen tillbaka till de roliga

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!