Fortsätt till huvudinnehåll

Tågbloggen

Sitter på ett tåg någonstans med en massa träd på båda sidor. Det är dags för en jobbdag i sillstryparland.

Men innan dess, klockan 05:45 för att vara exakt hoppade jag, som en yster hankatt upp på hojen för att köra morgonens EB2x20 pass. Kändes rätt skönt att slippa det där S:et* efter nollan (EB2x20S) då min kääära lilla plutteliplutt kom och hälsade på inatt och snurrade som en verkstadsvals hela natten. Han sov som en stock, till skillnad från hans föräldrar som såg ut som runt 80 bast i morse.

Men vem behöver sova egentligen? Med ett par timmars sömn i kroppen får jag ändå säga att jag tyckte att det gick helt ok.
Här var det färgglatt!
Har ju någon slags uträknad tröskeleffekt på 260w och 158bpm i puls. Lyckades ligga på runt 158 (mellan 156 & 160) i typ en kvart av båda intervallerna vilket jag är nöjd med.

Den första tjugan körde jag på 254w och den andra på 228, vilket känns som mig i ett nötskal. Efter de fem minuterna vila mellan intervallerna har jag svårt att ens från början komma upp i 250w. Antar att benen är lite möra då, eller så är det som EXTREMMANGE har en teori om, det vill säga att trainern börjar gå varm. Själv har jag ingen aning men jag vet att jag har samma motstånd på båda intervallerna och samma kadens men ändå går effekten ner.

Nåja, nu kan jag i alla fall slappa resten av dagen! Woohoo!!

* Pass märkt med "S" skall 3 minuter efter sista intervallen innehålla en intervall på 60% över EB-effekt till utmattning.

Kommentarer

Magnus A sa…
Tjena, pannbenet tog väl i fläkten?

VAKENJOHAN!! Sova kan du göra i graven?
Precis! Sova är klart överreklamerat. Gillar det här med morgonpass mer och mer skall dock erkännas. Sjukt skönt att vara färdigtränad på morgonen.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!