Fortsätt till huvudinnehåll

Tågbloggen

Sitter på ett tåg någonstans med en massa träd på båda sidor. Det är dags för en jobbdag i sillstryparland.

Men innan dess, klockan 05:45 för att vara exakt hoppade jag, som en yster hankatt upp på hojen för att köra morgonens EB2x20 pass. Kändes rätt skönt att slippa det där S:et* efter nollan (EB2x20S) då min kääära lilla plutteliplutt kom och hälsade på inatt och snurrade som en verkstadsvals hela natten. Han sov som en stock, till skillnad från hans föräldrar som såg ut som runt 80 bast i morse.

Men vem behöver sova egentligen? Med ett par timmars sömn i kroppen får jag ändå säga att jag tyckte att det gick helt ok.
Här var det färgglatt!
Har ju någon slags uträknad tröskeleffekt på 260w och 158bpm i puls. Lyckades ligga på runt 158 (mellan 156 & 160) i typ en kvart av båda intervallerna vilket jag är nöjd med.

Den första tjugan körde jag på 254w och den andra på 228, vilket känns som mig i ett nötskal. Efter de fem minuterna vila mellan intervallerna har jag svårt att ens från början komma upp i 250w. Antar att benen är lite möra då, eller så är det som EXTREMMANGE har en teori om, det vill säga att trainern börjar gå varm. Själv har jag ingen aning men jag vet att jag har samma motstånd på båda intervallerna och samma kadens men ändå går effekten ner.

Nåja, nu kan jag i alla fall slappa resten av dagen! Woohoo!!

* Pass märkt med "S" skall 3 minuter efter sista intervallen innehålla en intervall på 60% över EB-effekt till utmattning.

Kommentarer

Magnus A sa…
Tjena, pannbenet tog väl i fläkten?

VAKENJOHAN!! Sova kan du göra i graven?
Precis! Sova är klart överreklamerat. Gillar det här med morgonpass mer och mer skall dock erkännas. Sjukt skönt att vara färdigtränad på morgonen.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...

Saker som provocerar

Nu när solen skiner och vägarna börjar torka upp blir jag ju inte så lite sugen på att ta fram racern och rulla ut på Värmdölandet i solskenet. Och vad passar då bättre än att göra det som en stilig gubbe. Rapha är ett klädesmärke som väcker känslor. Antingen verkar folk hata det eller älska det. De som hatar Rapha är ofta personer som aldrig har ägt ett plagg från Rapha och är då naturligtvis bäst på att veta hur plaggen känns eller håller. Vi som äger plagg från Rapha verkar oftast vara nöjda. Det är ju klart att vi kan få hem saker som inte håller den standard som Rapha själva lovar. Men tack vare deras generösa reklamationspolicy är det aldrig några problem att skicka tillbaks defekta eller dåliga plagg. Jag har gjort det en gång när en tröja inte alls höll den kvalitet som mina andra tröjor höll. Jag skickade tillbaks tröjan i den bifogade påsen och erhöll en ny ett par dagar senare. Många tycker att Rapha är jättedyrt. Jag själv tycker att saker som inte håller det de lov...