Fortsätt till huvudinnehåll

Irrationella tankar efter för lite sömn gällande 2015

Efter #fatcampUSA så hade jag väl tänkt att komma igång med träningen ASAP. Planen är att hoja lite MTB med Fredrich, Viktor och Magnus ett par timmar redan idag men nu känns allt oklart då jetlagen slog till med full kraft för några timmar sen. 

Somnade 00.30 i natt och vaknade redan 02.00. Gick väl upp vid 06.00 då Atle vaknade och nu ska jag väl äta lite frulle. Frågan är väl om jag är vaken när jag ska vara ute i skogen men det får jag se då.

Och på tal om #fatcampUSA så ställde jag mig på vågen igår. Vad som hände sedan kommer att chocka dig! 90.1kg!!! Ja ni läste rätt, NITTIOKOMMAETTKILO!!! Tio pannor skall bort till sommaren, MARK MY WORDS. Kändes bra att outa vikten här så jag får lite press på mig att bli den läckerbit jag vet att jag kan bli!!

Träningen kommer jag förlita mig på att Aktivitus styr upp. Men det är ju inte träningen utan intaget som är nyckeln till viktnedgången. 

Jag har för första gången i mitt liv avlagt ett nyårslöfte och det är att endast äta godis, fikabröd etc på lördagar, förutom när vi är bortbjudna på kalas, då får jag ta lite av artighetsskäl. 

Straffet om jag missköter mig? 
Att äta en 100gr chokladkaka i ett nafs en gång per dag i en vecka. Jag misstänker att om jag misslyckas så lär jag nog bara göra det en gång. Egentligen borde jag ändra straffet till att äta 500gr chokladbollar i ett nafs, DET vore ett straff det!

Men cykla idag ska jag göra, frågan är ju bara om det blir MTB eller grus och om jag gör det själv eller med sällskap?

Kommentarer

Jonas l sa…
MTB kl 11 från bommen uppe i asfaltsbacken på pelotonrundan. Eller så träffar du mig på scs lite innan :)
Det är ju tyvärr för sent för mig. Vi ska bort runt lunchtid så jag drar nog ut redan vid 09.00. Men jag hojar gärna någon annan gång snart! Speciellt nu när du har en sådan stilig hjälm!!
Magnus A sa…
Jäklar, Atle MÅSTE filma om nån av er ramlar av vagnen!

Kör hårt Johan, du vet att du har kapacitet!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!