Fortsätt till huvudinnehåll

27 sidor

Så kom den då äntligen, min träningsbibel för de närmaste 16 veckorna (börjar om en vecka då jag är i Milano nu och göder mig som en gris).
I ett format jag kan hantera med plats för anteckningar etc.

Tjock som en bättre deckare (nästan i alla fall) med en massa grymma förklaringar till alla de olika pass som finns i Aktivitus flora. Jag som är ett vrak kommer naturligtvis inte att köra alla varianter för då skulle jag antagligen IMPLODERA i förtid men det kanske kommer under nästa 16-veckors period.

Huruvida Aktivitus skickade den i fredags (som någon påstod) eller i lördags spelar mindre roll. De har bett om ursäkt och den ursäkten har jag godtagit, case closed!

Det som inte är closed, eller ens öppnat är ju själva träningen. Den börjar som sagt nästa måndag lite lugnt med en 2x20 min som skall köras under min anaeroba tröskel (260w/<158bpm font="" nbsp="">

Som grädde på moset skall jag avsluta den sista intervallen med tre minuter på ca 416w/100 kadens till utmattning men minst i 90 sek. Kör jag kortare måste jag minska effekten med 20%, klarar jag mer än tre minuter (vilket ALDRIG kommer ske) ska jag till nästa gång höja effekten med 20%.

Och så fortsätter det. Jag räknar med 16 sjukt jobbiga veckor men förhoppningsvis kommer jag att se några resultat också.

Det kommer väl bli lite high chaparal i början innan jag vet var jag ligger men sen så.

Det viktigaste är ju att jag blir så trött att jag nästan ramlar av hojen. Då har jag ju kört bra.

Kommentarer

Magnus A sa…
JÄVLAR vad stark du kommer att bli!! Jag har bara tre veckor hittills i mitt program, du kommer att köra som en oxe i höst!
Unknown sa…
Jag som tränar helt planlöst (och knappt det) kommer vara så sjukt eftdr i höst, ger upp redan nu!
Det är sjukt skönt nu innan jag har kört igång. Än så länge kan jag ju övertyga mig själv och alla andra om att jag kommer bli ett monster. Det blir ju värre om några månader när alla inser vilken bluff jag egentligen är.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!