Fortsätt till huvudinnehåll

2014, ett cykelbajsår


Såhär i nyårstider när alla demonbloggare ser tillbaka på året som har gått så får väl vi som inte är så demoniga göra samma sak.

För att sammanfatta 2014 i cykelväg så var det kanske inte en katastrof men långt ifrån vad jag hade tänkt mig när året var nytt. Då var jag fortfarande halvt handikappad på grund av muskelbristningen hösten 2013 och trodde väl att jag skulle vara bra till sommaren. 
Johan Rehabbar!

Så blev det ju inte och i augusti tog jag äntligen mitt förnuft till fånga och gick till Access-Rehab för lite riktig rehab, ett knappt år försent vilket gör att rehabiliteringen kommer ta längre än det hade behövt göra.
Trött gubbe efter 40 min race i Lida!

Jag lyckades med att helt strunta i träningen inför Cyclocross Cupen. Trots det lyckades jag faktiskt formtoppa mig, vilket är bra. Det som var lite trist var att jag toppade mig till den första tävlingen i Lida. Den enda tävlingen där jag kände att jag faktiskt orkade ge järnet hela tävlingen och lyckades knipa 29 placeringar från start till mål. 
Smecrossen. En dag vi gärna glömmer. 


Som tur var så kom Fredrich till min hjälp och lyckades få lite stil på åbäket. Kudos till honom för det.
Nästan soluppgång i Hellas på Le Peloton!

Lyckades väl ändå att hoja lite under året. 5966km enligt Strava vilket säkert är mer än 90% av den svenska befolkningen men mindre än jag hade tänkt. 
Hencave!


Dock så måste man ju tänka på att det finns andra saker, typ familjen som ska ha sin beskärda tid av läckerbiten så planen är att hoja på lite mer obekväma tider samt spendera lite tid i källaren, även på sommaren. Eller rättare sagt, göra det Aktivitus säger att jag ska göra.
BMX med Atle kommer även det stå på schemat 2015.


Lyckades även att köpa en ny cyclocross i förhoppningen om att lite konsumtion skulle göra mig snabbare. Så blev det inte men en ny cykel är ju alltid kul att ha.
Ny, smutsig cykel!

Jo just det ja, jag hade ju faktiskt väldigt kul när jag cyklade och det är ju nog så viktigt. 
Le Pelotonfika med Sveriges nästa stjärnskott i cykling!


Så inför 2015 tänkte jag inte göra om misstagen jag gjorde i år.
  1. Jag kör rehab för fullt (två dagar i veckan iaf) på gym.
  2. Den 13:e januari ska jag till Aktivitus för att testa mig och få ett 16 veckors träningsschema, som jag sen tänkte köra en gång till på, dvs 32 strukturerade veckor av träning.
  3. Tappa några (typ 40) kilon så att jag känner mig nöjd med mig själv. Dvs ner till ca 80kg.
  4. Försöka formtoppa mig till Cyclocross Cupen.
  5. Hoja lite i Belgien i April, vilket jag ser fram emot rätt hårt.
  6. Försöka kuta en gång i veckan, om det finns tid för det.
  7. Fortsätta ha kul.
Nu efter knappa tre veckor i USA är jag fetare än någonsin och i sämre form än på längre så det kan ju faktiskt bara bli bra mycket bättre. Så färre #ursäkter och fler #dödsintervaller står på menyn nu!
Nu KÖÖÖR vi!!


Gott Nytt År på er allihopa från oss i Las Vegas! Må 2015 bli det bästa träningsåret på länge!!

Kommentarer

Magnus A sa…
Vill också bara tacka för ett jävligt roligt år! Detta året blir ändå roligare!
Unknown sa…
Jag tror på dig, 2015 är ditt år att glänsa!
Unknown sa…
Åh din fis! Hoppas du kommer och hälsar på mig så vi kan cykla några meter ihop om du kommer till belgien/holland i vår! :)
Åhhh, tackar för alla fina ord. Sara, håll dig i närheten av Gent i början av april så är väl det kanske ingen omöjlighet. Det vore ju kul att ÄNNU EN GÅNG få spö av dig. Björn, vi kommer glänsa tillsammans som ett par Swarovskisvanar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!