Fortsätt till huvudinnehåll

Med en runda kvar på året...

...så är det väl dags för den OBLIGATORISKA tillbakablicken på träningsåret som gick. Alla som är något gör ju en sådan här så jag antar att jag MÅSTE jag med!!

Den här backen var JÄTTEJOBBIG!

  • Körde Liege-Bastogne-Liege med sjukt ryggont vilket gjorde att jag körde den korta rundan på runt 15 mil och kommer således testa nästa år igen. Carrefours ölsortiment imponerade!
  • Jag la av med Funbeat någon gång under sommaren då jag insåg att jag cyklade av fel anledningar. Nu reggar jag bara de pass jag anser vara träning på Strava.
  • Jag vurpade tre ggr på två tävlingar under början av cx-cupen, fick en grym muskelbristning i högerbenet som efter dryga tio veckor inte alls är borta.
  • Jag hojade inte alls så mycket stig som jag skulle vilja ha gjort.
  • Men Magnus, Rikard och jag hojade Sörmlandsleden från Lida - hem en härlig dag i våras.
  • Och jag började hoja med Uffe och Stefan, två gamla polare från Trånkan som jag inte hade sett på år och dag. Faktiskt bland det roligaste under året.
  • Jag började hoja Le Peloton och funderar på varför jag väntade så länge med att börja med det? 
  • Köpte visst en Camber Expert Carbon, en Crux Pro, en Tarmac Pro och en P24. #iamspecialized
  • Atle började med BMX vilket resulterade i att även jag började fuska lite i Älvsjö.
  • Hojade några lopp i Sverige oxå. Siljan Runt, Mörksuggejakten samt HHXC. Kommer bli mer sådant under 2014 tänkte jag. Under Siljan Runt så hade vi förstklassig service av Andreas' päron som bjöd på princesstubbe +ANNAT under rundan. Jag punkade ett tubdäck oxå.
  • Cyklade INTE Nynäshamn - Hammarby någon gång för första gången på flera år.
  • Världens bästa CX klubb anordnade SM i CycloCross och vilket SM det blev sen.
  • Jag anmälde mig till Tjurruset och har således även börjat springa lite.

Kommentarer

Unknown sa…
Tänkte oxå köra Siljan, när behöver man anmäla sig, är det samma rusning som till VR?

//Axel
Ingen aning, när siten är uppe. Rusningen är väl mer som en skön promenad skulle jag tro.
Magnus A sa…
Ja jävlar vilket bra år det blev ändå, trots skador både här och där!

Hoppas på ett lika bra eller BÄTTRE 2014!
Magnus, 2014 kommer bli det BÄSTA ÅRET någonsin!!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!