Fortsätt till huvudinnehåll

I fought the cramp

And the cramp won..

Sista veckan på semestern. Atle är på sommarfritids och Mirja ligger och bronzar på någon brygga.

Hade en plan att hoja till Ösmo och känna av läget där för returresan. Hade väl en jävla bajsmotvind i 60 km så när jag väl kom fram satt en macka och kaffe som en smäck.

Hoppade upp på hojen och benen kändes som två styva stockar (fap fap). Perfekt tänkte jag och svängde mot Väggarö istället för att ta samma väg tillbaks och satan vad det var värt det. Slingrande småvägar countrystyle utan några bilar i närheten.
Benen var fortfarande stockiga men jag lallade på i runt 30 blås. 

Kom till Rosenhill där jag inmundigade en tvåkulare med melon & bananchoklad.
Precis när jag skulle dra vidare hörde jag någon bakom mig. Där stod det en finne med några hemgjorda vindbrusmojänger på hjälmen, verkligen jättefina. Sen följde det en femminuters monolog om hans sketna stålram som hade kostat $$$$, om den obefintliga skyltningen av  cykelvägar och att kolfiber inte alls var lösningen för alla cyklar. Tydligen misstog han mig för någon som gave a shit. När han sa att det var helt omöjligt att hitta till Nacka Forum från Slöstan på cykel fick jag nog och drog vidare.

Tog vägen via Pålamalm där grusbilarna tydligen tävlar i vem som kan gasa mest, Tullinge och sen Huddinge där jag fick kramp i BÅDA BENEN! 
Det tillsammans med hämtningen av Atle gjorde verkligen underverk med snitthastigheten.

Nåväl, jag lyckades iaf koka mig själv i solen, alltid nåt.

Kommentarer

Nypan sa…
Kan inte du börja jobba idag som ALLA VANLIGA GUBBAR!!??
Själv fick jag kram i ryggen av att sitta i kontorsstol hela dagen. Hade hellre krampat i all tre benen.
Puss och kram.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!