Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbaks till verkligheten

Efter en veckas slappande i London med öl, konstiga pajer samt gråa kycklingdelar tog jag mig i morse i kragen, stärkt av nypans inlägg igår och trampade iväg i snöfallet.

Jag hade nog förväntat mig ett kaoZ utan dess like med tanke på gårdagens och nattens snöande samt halvtaskiga erfarenheter av snöröjningen i vinter. Men redan när jag hoppade upp på cykelbanan i sjöstan insåg jag att kommunen/staden eller vem det nu var hade gått upp i ottan och plogat det nästan rent.

Apskönt ända till stadsgården som av någon anledning inte var plogad alls, något som kändes logiskt då INGA cyklister eller fotgängare någonsin passerar där. Från slussen var det helt ok fram till stadshuset där det blev som en autostrada för oss cyklister. En fyra meter bred nyplogad cykelbana öppnade sig och höll i sig ända till Lindhagenplan där någon bakom plogen tydligen hade försovit sig. Bröt säkert mot en massa lagar när jag hojade på kanten av den breda trottoaren. Sen var det ok igen ända tills jag kom in i Solna.

Vad är det med Solna och snöröjning egentligen? Inser dom inte att det snöar eller njuter dom av att veta att dom pissar på alla som försöker ta sig till jobbet på andra sätt än med bil? Samma sak varje år liksom..
Den oplogade segbacken från stallet upp till Huvudsta C kändes bra i knäna. Jag snittade typ 6km/h med en kadens på runt 20. Det är tufft att köra fixie..

Får väl se om Solna har vaknat till hemresan eller inte.

Kommentarer

Bjorre sa…
Solna är magiskt sämst på snöröjjning. Kan ju tycka att de borde få till det NÅNGÅNG?
Magnus A sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Solna är så dåliga att dom inte ens borde få vara en egen stad.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!