Fortsätt till huvudinnehåll

Cykelåret 2012

Då det inte lär hända något spektakulärt på den här fronten i år, förutom kanske en provcykling på fixin i morgon samt några källarpass sticker jag ut hakan och skriver detta nu. Plus att det inte finns något direkt att se på teven heller.

Det här året har väl varit helt ok ur ett cykelperspektiv får jag väl ändå säga, även fast jag inte kommer att komma upp i mitt mål på 450 timmar.

Vintern bestod som tidigare år av inomhuscykling samt monotona rundor på Erstavik. Smet in några Hellasrundor med när vädret och underlaget bjöd upp till dans.

Sen köpte jag min Crux.


Våren bjöd på en av årets praliner i form av Ronde Van Vlaanderen som Tille, Patrik, Magnus och jag åkte ner för att köra. Innan racet åkte vi till Geerardsbergen för lite cykling uppför De Muur och blev bjudna på varsin Leffe av Magnus ragg Rita.
Själva loppet gick väl hyfsat i ett rätt kasst väder, dock utan regn. Upplevde kullerstenarna som vidriga men ändå rätt spännande. Dagen efter bjöd på ett härligt vårväder när vi var på plats och kollade på killarna som visade hur man cyklade på riktigt. Tom Boonen vann efter en spurtstrid och jublet på det fält vi befann oss på nådde inga gränser när han gick i mål. För en liten stund kände jag mig som en flamländare.





Tom vann för övrigt även Paris - Roubaix som jag kollade på i Backlura hemma hos ordförande Mölleborn tillsammans med en hel drös andra klubbkompisar.


Sen köpte jag hjul av Bjorre.

Körde en 30-milare med tubdäck (varav ett exploderade), i en vidrig motvind fast med fantastiskt sällskap. Efter den rundan bestämde jag dock mig för att långcykling inte är min grej.



Sen köpte jag en Langsterfixi.

Sen kom sommaren och Paris - Roubaix. Tille, Vic, Björn och jag bilade ner, jag blev krasslig, funderade på att skita i hela grejen, ångrade mig och hakade på. Släppte grabbarna rätt fort då jag ville komma runt och inte kände mig kry. Fick känningar i höger hälsena. Kullerstenarna i norra Frankrike fick de runt Oudenaarde att likna en nyasfalterad motorväg. Sadeln skakade loss fyra gånger och som tur var så hade jag med mig ett rör Magnecyl i ryggfickan som jag fick användning för efter ca 15 mil då jag fick en helt galen pannknack av allt skakande.
Hemresan slutade med en extra natt i Schwarmstedt efter att Björns bil hade havererat. En hyrbil fixade dock biffen så vi kom hem till slut.

Sen drog jag ner till Briancon och hojade lite berg tillsammans med Magnus, Göran och Mattias. Eftersom Mirja och jag hade hyrt en villa i Provence tillsammans med vänner blev det endast tre dagars cykling och lyckades med att ta mig uppför Col d'Izoard från två håll och även Col du Galibier från båda hållen. Sen var det tre timmar i bil ner till Cote d'Azur för lite härlig solsemester.


Sen byggde jag kokoshjul till crossen och köpte aluhjul till densamma.




Hösten spenderades mest på Cyclocross Arena i Sköndal samt på lite Kompiscrossar. Körde en fikarunda med Magnus ner till Sturehofs slott och lyckades pricka in en runda med konstant regn.









Någon gång under hösten  gick proppen ur mig och jag hojade knappt under två månader (förutom i Sköndal) men åkte med Patrik, Mårten och Magnus till Koksijde och Gieten och kollade på cyclocross och hejade på alla svenskar/svenskor för fulla muggar.

Köpte BMX till Atle.

Började med källarcyklingen igen.

Bjöd in till årets viktigaste cykeltävling, Semla100


Sen byggde jag min senaste pendlarfixi.

Sen vet jag inget mer.

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR FRÅN LÄCKERBITEN I SLÖSTAN!

Kommentarer

Fikasvettot sa…
Ser bra ut! Men det är väl dags att ta paradgrenen inomhuscykling till nya nivåer med en Monark? ;)
Du gjorde en hel del mulliga grejer. Ser fram emot nästa år. God jul på dig!
/J
magnus sa…
Tack för ett bra cykelår spindelbenen!
Bjorre sa…
När kommer mina semlor?

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!