Fortsätt till huvudinnehåll

Långsiktiga mål

Har funderat lite och kommit fram till att jag ska ha lite långsiktiga mål med min cykling. Åtminstone för ett år framåt eller nåt.
  1.  Cykel-vm i CPH
    1. Bila ner och kolla på cykel-vm nu när det är så nära.
  2. Åka ner till Belgien och kolla på cyclodross i höst/vinter.
    1. Hur svårt kan det vara? Bara att åka ner i bilen. Vore ju kul om man fick sällskap men det lär ju inte vara några problem. Gärna i samband med att man kör Ronde van vlaanderen's motionslopp. Det vore ju nåt.
  3. Åka till Italien och hoja racer nästa vår.
    1. Magnus och jag har börjat snacka lite om det och jag tänkte väl dra i trådarna så jag vet att det blir gjort. Magnus har redan haft kontakt med någon tjomme som hyr ut en jättevilla veckovis i byn Apricale med riktigt bra cykling in på knuten och till ett bra pris.
  4. Åka ner och kolla på Girot eller Touren
    1. Lite sent i år känns det som men nästa år så.. Om ingen vill haka på så lär det ju finnas något företag som fixar såna resor där man säkert kan hoja lite berg med.
Ska se till att dra lite i trådarna själv så jag vet att det faktiskt blir av med och att få med sig någon som sällskap kan ju inte vara en omöjlighet. SÅ otrevlig är jag inte... Tror jag!!

Kommentarer

Tille sa…
Check på alla. Tänkte försöka klara av alla i år. Lika bra liksom.
Du lever ju ett sånt lyxcykelliv Tille...
Låter ungefär som min plan. Kan tänka mig att vi kommer göra några av grejerna tillsammans. ;)
/J
Vic sa…
Bra lista, det där blir kul.
Vic sa…
Det där var en bra lista, du kommer att ha kul.
Fikasvettot sa…
Ingen cykling i Sverige? ;)

Ambitiösa mål. Hoppas det går bättre med måluppfyllnad för dig.
Vet inte om målen är så ambitiösa egentligen. Det är ju inte så att jag funderar på att hoja PBP...

Gällande cykel-vm är det ju bara att pallra sig ner i bilen, fixa hotell i MLM eller nåt..

Belgien samma sak... Bilen står ju i garaget och att få med sig tre pers lär ju inte vara omöjligt. Någonstans att sova hittar man ju alltid och att hoja RVV dagen innan är ju en bonus. 26 mil kommer jag överleva.

Italien är det ju bara att boka. Villan kostar 7000:- i veckan så blir man fyra pers är det ju 1750:- i boende per pers för en vecka.

Kolla på Girot/Touren gör man ju hur man vill... Bil, tåg eller flyg.. Bara att boka boende i tid så..

Snart ska jag börja planeringen på allvar...
Fikasvettot sa…
Du får det att låta så enkelt. :)
Hur svårt kan det va liksom.... :o)
Andreas sa…
Cykel-vm i CPH är givet. De andra målen är det ett kanske på.
Belgien får nog bli en dubbel kom jag just på. CX en resa och RVV en resa... Var ju anmäld till RVV redan 2009 men min bror hade ju den dåliga smaken att gifta sig samma helg.
Göran/Mamme1 sa…
"Kolla på Girot/Touren gör man ju hur man vill... Bil, tåg eller flyg.."
Du glömde buss!
Det finns plats kvar i år, 17-23 Juli. Sön morgon till lör em, 4 dar på cykel, betvinga mytomspunna stigningar som Col Du Galibier på 2645 m, Col d’Izoard (2 360 m), kanske också Col d’Agnel som är toppen på en av Europas högst belägna vägar (2 744 m) och kolla på 3 bergsetapper, däribland skall vi naturligtvis se proffsen i en av de 21 serpentinerna upp till Alpe d’Huez (1 850 m).

Du vet att du vill :D
Åker du ner Göran?
Göran/Mamme1 sa…
Har grodan ett vattentätt arsle?

Det kan du ge dej på :D

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!