Fortsätt till huvudinnehåll

Lat, inbillningssjuk och fet...

Jag skulle ju kunna blogga om att jag ska köra trainer, men det ska jag ju inte göra så jag struntar i att blogga om det.

Jag ligger efter mitt årsmål, för att vara exakt knappa sex timmar, vilket ändå är bättre än förra året då jag tog en total timeout från cyklingen på typ tre veckor.

Nu har det varit jobb, fullsmetade helger (har inte cyklat helg på ca sex veckor) och pinsamma saker som feber som har ställt till det men nu är det dags att ta tag i allt igen men trainer lockar ju lika mycket som en varböld i baken. Nu har jag ju i alla fall en cykel att ställa på den om andan faller på, vilket den kanske gör snart.... Vem vet?

Bilden ovan visar vägen ner mot färjan på Ekerö, en dag när man inte behövde 480 dubb under sig.. Känns lockande på något sätt. Får väl ta tag i en beställning på ett par Conti 4-Season snart tror jag.

Ställde mig på vågen igår och såg att jag hade gått upp något kilo. Paniken blev total.. Tidigare har jag ju varit supernöjd om jag har legat runt 85kg, nu blev jag mest irriterad. Har väl i ärlighetens namn fuskat med käket den här veckan men det känns inte som att diet är rätt grej att hålla på med när man inte är kry, eller inbillningssjuk som det även heter.
Lite lurigt det där med vikten, har man inte gått på toa på ett par dagar lär man ju gå upp lite i vikt. Alla kläder sitter fortfarande som skit, vilket då är bra eftersom jag inte har blivit större och sexpacket ser man ju.... Såklart!!

Så nu sitter jag här igen, hungrig på kvällen, exakt som det ska vara.. I morgon blir det till att hoja hem via Ekerö/Slagsta så kanske jag slipper trainern. Dubbdäcken får däremot sitta kvar ett tag till.

Kommentarer

Bra Johan! Tappa inte orken nu precis innan sommaren. Kör ett kort och intensivt trainerpass när du inte hinner eller orkar cykla ute. Kör så det ryker, snart är sommaren här.
Det är ju anledningen till att jag valde att hämta hem racern faktiskt, för att kunna hoja lite trainer och i ärlighetens namn är det ju helt ok bara man kommer upp på den.

Blir nog premiär i morgon på den, iaf ett kortare pass..

Sommaren ja... Den bästa cykelsommaren någonsin...
STIZZE sa…
Oroa dig inte för 6 ynka timmar, det är ju fortfarande DÖVINTER ute, även om varit frisk och ändå saknat 6 timmar hade det inte varit konstigt. När solen och våren kommer fram så kommer vi SKRATTA oss fram på toklånga rundor i värmen. De där 6timmarna kommer du ta igen på en ynka vecka med stort cykelsug!

Angående vikten så får man nästan räkna med att man egentligen väger något kg mer än vågen visar under tiden man är påväg ner. Man saknar vätska och annat i kroppen. Så vill du ner till stabila sub80 så sikta på 79.0 stabilt innan du är klar
Tille sa…
Kör kort och hårt. Du slipper du fundera på att det är tråkigt. Svårt att vara uttråkad när det gör ont.
Anonym sa…
Hoppa inte över toabesöken Johan, det är inte nyttig. Bajs ska vara i toan, inte i kroppen!

Kör trainer till skidorna på tv, passet går snabbare om man samtidigt ser andra lida. Men undvik utförsåkning, man blir åksjuk...

På söndag börjar Paris Nice, där har du motivation så det står härliga till!

//Axexl

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!