Fortsätt till huvudinnehåll

Kalvar på vårbete

Aron, Patrik, Anders, Andreas och jag hojade en liten tur idag på våra mulliga crossar. Patrik körde bromslös fixi, vi andra fegade ur med både växlar och frihjul.


Det började bra med ren isgata ner mot Kranglan där Andreas med nöjd min stod och fotade alla som lekte Bambi på hal is...


Erstavik var grymt härligt och gruset på alla cykelvägar ut mot Tyresta gjorde att det kändes som rena rama offroadvägarna, precis som det ska va.


Sen började backträningen. Patrik som körde fixi uppskattade benpasset som avverkades igår kväll, vi andra gjorde det vi kunde för att se oberörda ut såklart.


Vid Åva båtklubb drog Anders i backen och gjorde illa höften. Som tur var så fick Aron dubbla punkor så vi kunde stå lite i solen och skratta åt honom, allt för att Anders skulle glömma smärtan.

Vid Vissvass (festligt namn) blev det lite plattare så motvinden kändes lite extra.. Bra för träningen!! Vid Högstabanan vände vi och sen droppade Anders av och tog en taxi hem, höften spökade. Hoppas att det inte var något allvarligt.


Sen lallade vi vidare mot Ekofiket där det bjöds på soppa och efterrätt och lite allmänt skitsnack om hur balla vi var som bara hojar för att det är kul och hur lamt det egentligen är att tävla och att köra Monark.

75km blev det. Tack alla för en toppentur!

Anders bilder finns här.

Kommentarer

Fikasvettot sa…
Var det mestadels bart på grusvägarna?
Anders sa…
Mestadels bart med några enstaka isfläcker. Klart åkbart.

Min höft är okej men mörbultad. Räknar med att den är åkbar till på tisdag. :-)

Såg trevligt ut på ekofikat. Fin tur.Thx!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!