Fortsätt till huvudinnehåll

Fattigmansracern hemma nu


Efter att ha plockat av vinterdäcken från vår smashade bil tog sig Atle och jag oss in till Cykelspecialisten och till Patrik, den lille killen med den tuffa Busterkepsen, som hade förberett lite saker på hojen innan vi kom.

Efter lite justeringar, byte av sadel, en lite fräsigare styrstam och nya inlägg till skorna han lurade på mig så betalade jag för mig och gick hem. Jo just det, gick hem!! Man får ju inte ta hojar på tuben eller på tvärbanan så jag släpade Atle i modden med den ena handen och cykeln i den andra. Hela vägen hem. Tur att man inte bor i Hässelby eller nåt för då hade jag nog fortfarande varit ute och gått.

Jag toppade hela upplevelsen med ett sinnessjukt illamående som startade efter lunchen och som fortfarande håller mig i sitt grepp. Trodde jag skulle kräkas när jag skulle pynta. Bara att ställa in mitt deltagande åp kvällens planeringsmöte på Svejk.

Har inte vägt den men jag gissar på ca 5,5kg +/- några kilon efter att jag har satt på mina Dura-Ace hjul av gammal modell, är man fattighjon så är man..

Fick hem brevet från Trygg Hansa idag med, ca 15.000:- mer än jag trodde vill dom ge mig. Undrar vad jag ska shoppa för dom stålarna?? En ny bil kanske!!

Kommentarer

Thomas sa…
Grymt Johan, den där duger till tävlingscykling ! :-)
STIZZE sa…
Du kan lägga dom där 15k på en tvillinghoj till mig. Grymt fin är den, blir lite avis faktiskt.
FRedde sa…
Ser bra ut! Är det ditt reservdelslager i bakgrunden? :)
Tille sa…
Det går att cykla på de där prylarna också.
Tackar för komplimangerna, den där kommer nog bli toppen..
Efter trainersäsongen ska det på en vit linda på den och sen är den nog klar.
Gillar insidan av gaffelbenen, att det står Cannondale där.. Känns lite lyxigare än min fulkines faktiskt..
Anonym sa…
Väldigt fin den där cykeln, verkligen tjusig!

//A
Johan (black planet) sa…
Ja den är verkligen snygg o snabb. Hoppas att du är bättre nu.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...