Fortsätt till huvudinnehåll

Hipp hipp hurra för Bo

Istället för att sätta mig på trainern och köra lite effektiv träning valde jag att sätta mig på min CX och utföra lite ineffektiv träning, något jag har insett är roligare och roligt ska man ha.

Bo fyllde år igår och ville hoja lite med en del vänner idag som en del av firandet i dagarna två.
Vi samlades på Hornsgatan (knivsöder) för lite initialt paketkalas , Anders, Olle, Lyndon, Erik, Bo och så jag. På Skansbron stod Adrian och väntade.
Erik och Adrian körde hipsterstyle med fixieramar med frihjul och plattisar. Erik körde naturligtvis med jeans, funkade det för de gamla cowboysarna så borde det ju funka på lite vägar runtomkring söder om stan kan man ju tycka. Anders körde med sin ihopmonteringsbara ram som jag nog skulle kunna tänka mig, bara att kränga av kuben till överpris först. Någon intresserad?

Sicklaskiftet gick som smort att ta sig igenom och jag hade helt glömt bort hur härligt det är att hoja på träbroarna innan Älta. Där kan man ju hoja fram och tillbaks hur många gånger som helst.


Sen hojade vi via Flaten, Drevviken och vidare till Magelungen där det blev några fler träbroar utmed vattenkanten, mysigt det där... Det var många vandrare ute idag, alla lika trevliga. Kul med sådana möten.

Sen blev det lite grusväg till Lännavägen och vidare genom någon privat mark där jag nästan trodde vi skulle bli skjutna och upp till en gammal fornborg där det skålades i bourbon, fikades med Mirjas hembakade bullar och Bo som var den centrala punkten fick öppna en massa fina presenter.

Man fattar ju inte hur nära man är saker och ting för tio minuter efter avgång kom vi fram till Glömstavägen där vi körde lite asfalt innan vi gav oss in i Gömmarskogen. Här hade Erik aldrig hojat, något vi får ändra på.

Ett snabbt stopp på McDonalds Lindvreten resulterade i ett gäng med ostburgare och läsk till den lilla skaran.

Avslutningen utmed Mälaren gick ju inte av för hackor... Vilken fantastisk stad man bor i, stackars bigmollo som bara cyklar i garaget och missar allt sånt här ;o)

Fem timmar efter start tog vi oss en fika på 7/11 och pratade om hur jävla bra vi är, en bra avslutning på en fantastisk dag.

Tack grabbar för en toppendag och ett utsökt vägval.

Jo just det, jag stannade timern när vi mötte Adrian och satte på den igen vid golfbanan, snyggt rakt streck på GPS plotten....

Kommentarer

Rikard sa…
Ni måste ha åkt över bron vid Ågesta nästan samtidigt som jag var där.

Jag skall bara hämta mig ekonomiskt från det här husköpet, sen skaffar jag en cross och hänger på på de där rundorna.
Härligt... Nu när du bor på rätt sida stan finns det ju inga ursäkter längre..
Vafan. Vilken flopp jag missade helt datumet. Det hade nog varit bättre om Boe skickade inbjudan till Linda.

Det såg härligt ut.
Jopp, du missade faktiskt något. Vädret var super för att hoja i faktiskt men det kommer fler turer..
Tille sa…
Verkade toppen.
Var va jag? :-)
Tille sa…
Och grattis Boe!
Anders sa…
Fin tur med fint sällskap!
Lite surt att hoppa av vid flatenbadet men har man lovat frugan att vara hemma 12 så är det det som gäller. Får köra turen på ditt GPS-spår nån annan gång.
Nu är crossen nedpackad och imorgon bär det av till Gran C.
Hoppas alla hade med tunga presenter som Boe fick släpa hem sedan. :D

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!