Fortsätt till huvudinnehåll

Jag en bergsget?



I vintras fick jag för mig att jag vid den 1:a Juni skulle väga 85kg. Eftersom vi inte äger någon våg så vägde jag mig hos Angelica & Frasse och såg att den visade 93kg. Lite pondus ska väl en karl ha?

Jag började i alla fall att dra ner på fikabröd och dylikt i veckorna, tänka lite mer på vad jag åt och satte ett mål på 1 timmas cykling/löpning/gång per dag.

Vägde mig i våras då jag hade kommit ner till 87kg men sen tog det stopp, det gick bara inte att komma ner mer trodde jag och eftersom jag är lat och gillar käk nöjde jag mig med det.

Men jag fortsatte med käket och cyklingen och tydligen så hjälper det att öka dosen cykling för igår när vi var ute på Gudö tänkte jag väga mig för skojs skull och fick en mindre chock.

Nu har jag börjat snegla på sub 80 men det kan ju bli svårt, fika på lördagarna kommer jag inte att sluta med men om jag skärper mig lite mer i veckorna så kanske det kan gå, vem vet?

Förhoppningsvis kan jag hålla vikten, det borde ju löna sig i vår när jag ska till mallis med KBCK även fast jag inte kan haka på dom uppför.

Känner mig hur som helst fräschare i kroppen än jag har gjort de senaste 20 åren. Festligt att man vid 39 års ålder är i bättre form än när man var 20.

Kommentarer

Tille sa…
Bra jobbat!

Håller med om att man blir bättre med åren. När jag var 20 var jag helt ur form, led av ansträningsastma och vägde nästan 90 kg. Nu pendlar vikten runt 75, i princip inga känningar av astma/allergier och jag tror aldrig jag varit i bättre form.

Jag längtar redan efter backarna på Mallis!
Ja det är ju riktigt kul att man som gammelgubbe är i hyfsad form. Nästa racerrunda kommer bli över 10 mil. Löjligt för en del men för mig blir det längre än jag i normala fall hojar. Det här med racer är ju helskoj!
Fasen så starkt jobbat Johan! Grymt impad hur du både har diciplinen att hålla dig från mat och dessutom få till såväl arbete i massor, familj och cykling!
Unknown sa…
"dra ner på fikabröd och dylikt" Va?! Kolhydraterna då? Och koffeindopingen?!!
Bra jobbat!

Vi ses på Mallis då, jag och jansson99 bildar gruppfetto. Äter du upp dig igen kanske du får vara med oss, annars är det antingen toksvetto med tille eller taxi med Skogling. ;)
Tobbe, jag käkar upp mig i jul så det är lugnt.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!