Fortsätt till huvudinnehåll

En snabb koll på kränkarsvettona

Magnus, Andreas och jag hojade upp till I1 för att ta en snabb koll på de galningar som skulle köra söndagens kränkarrunda. Det räckte med 90km i modest fart med mestadels motvind för att jag skulle kränka mig själv.

Vi möttes upp vid 08.00 i Hornstull i ett sovande Stockholm och tog oss i LCF fart över Västerbron, Tranebergsbron, förbi Solvalla, Spånga och till Jakobsberg där vi naturligtvis irrade fel. Man är ju inte så hemma i dessa hoods och så ska det förbli men vi hittade någon gångtunnel under pendeln och vips så var vi på rätt spår igen.
Knarkartunnel i Jakan.
När man cyklar med LCF är åtminstone en fika obligatorisk och på Shell i Jakobsberg intogs således en kaffe med varsin toscabulle.

De sista milen gick på bra även fast jag var lite förvirrad i Stäket vid något vägbygge.
När vi närmade oss I1 kom Markus på sin helt nya Trek Madone 6.9 som antagligen väger runt 4kg, skitsnygg var den i alla fall och någon jag inte vet vem det var (hade dock en läcker Cervélo mellan benen) och visade vägen den sista biten.
Undrar varför jag alltid ska se ut som en idiot när jag tar bilder på mig själv?
Vi hittade ett ställe som låg hyfsat i lä och det tillsammans med solen som började värma skapade en härlig vårstämning. Sen filmades det i någon minut och sen var det dags att hoja hem igen, spottade Anders Nyström aka Nypan vid någon bro vid Stäket.

Var tyvärr alldeles för trött för att vingla in på dagens yardsale, en dusch och mat lockade mer. Med facit på hand är jag glad att vi valde att hoja tillbaks istället för att ta pendeln in till stan och yardsalea. Skulle ändå inte ha något och 50km extra i benen känns bra nu.

Tack Magnus och Andreas för en supertur. Nu när Team LCF ska hoja 12H i LKPG får det bli lite fler träningsturer.

Kommentarer

Nypan sa…
Undrar vilka ni var, och var ni såg mig? För jag var ute idag. Mötte Markus och Danne ( han med cervolvon ), vid Bro. Tror klockan var ungefär 12 då.
Du får väl skrika högt nästa gång, eller egentligen tala om att ni ska ut åt det här hållet så fixar jag guidning ;-)
/N
Vi kom nerför en backe och du hade just passerat den där låga bron innan Grindstugan från ditt håll sett. Jag såg inte att det var du förrän jag hade passerat. Tog det på hojen och den läckra jackan.

Fy fasen vad gott det är att cykla asfalt, även fast det är på 35mm's Racing Ralph.
Tille sa…
Jag känner mig kränkt över att alla utom jag verkar ha cyklat den här helgen.

Seriösa lappar på Cuben btw.
Nypan, tilläggas skall att vi bara var två när vi mötte dig.

Trevlig tur, särskilt efter det att dageneftervinsmaken försvunnit ; )
tille: Jag cyklade inte heller i helgen, vem som helst kan cykla. Att inte cykla i så fint väder kräver disciplin!
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!