Fortsätt till huvudinnehåll

Ny pendelväg

Jobbet flyttade till ett nytt kontor i måndags, från sunkiga lokaler bakom Råsunda till nyrenoverade i Sumpan.

Härligt med möjligheter till en ny spännande rutt till jobbet vilket passar mig perfekt då jag har börjat tröttna lite på den gamla rundan.

Däremot så var den här rundan ännu sämre underhållen än den gamla, passar de vinterdagar man behöver lite extra vardagsedge. Pluset var att den är ca 1000 meter längre än den andra, metrar som behövs inför våren och sommaren.

Om några veckor är det väl +25 och sol och kortbyxor och alla hinder är som bortflugna och jag ser mig själv susa fram utmed Årstaviken endast iklädd ett par läckra shorts och kanske en nätbrynja på min Langster, najs var bara förnamnet.

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt att få prova på nya pendlarvägar. Snart tar du väl genvägen över Årsta och Essingeörarna.
Haningerox sa…
Skönt att slippa råttpunda
Tille sa…
Coolt, då kanske vi kan träffa på varandra i krokarna runt Pampas. Jag antar att du kommer köra med gröna hjälmen så jag känner igen dig.
Kaijan, mer än du kan tro :oD

Tillmann, nja.. Jag har faktiskt kört med min svart/röda Ionos nu men jag utstrålar läckerhet så det borde funka ändå.
Rikard sa…
Jag kör nästan exakt samma väg fast lite kortare och åt andra hållet. Själv kör jag lundagatan/ringvägen mellan västerbron och skanstull. Den är mycket snabbare och förhållandevis incidentfri. Kör du innan sju och runt fyra så lär vi mötas.
Vic sa…
Fin väg längs stranden men tyvärr överbefolkad så fort vädret blir bättre.
Fredde sa…
Pendlade där innan. Rätt bra. Inte fel med en AW på pampas med en bit fisk och en öl eller två :)
Viktor, ja den där stigen utmed Årstaviken lär väl bli knökfull i vår. Då får det nog bli Ringvägen.
Anonym sa…
Då är vi jobbgrannar Johan. Det finns ganska många olika vägar till Vreten.

/STEFAN
Najs.... Kanske en lunch någon dag då Stefan?
Jag sitter i det där stora blå huset som inte ser klokt ut.
Jag har också ny pendelväg, numer bara 25% av den tidigare. Dvs. från 24 till 6 km.

På måndag börjar trampandet, så länge det håller sig över -10°C...

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!